Gå til innhold

Trenger starthjelp :P


linda nybakk

Anbefalte innlegg

Hei :)

Enkelt å greit er jeg ei lita dame på 164 å 55 kg. Driver aktivt med hest og hund, men vurderer nå å begynne på treningsstudio :)

Trenger derfor tips til hvordan jeg skal gjøre dette :p

Ønsker å få mye styrke, men uten å se stor ut, bare stramme opp å se konturer av muskler godt :)

Har en forbrenning som ikke ligner grisen, så har aldri vært plaget med overvekt. Gikk ned 20 kg etter fødsel uten noe trening.

Kan ikke trene mer enn 3 ganger i uka da jeg som sakt har både hest og hund og barn som krever sitt...

Så mitt spørsmål er :

*Hvordan skal jeg trene?

*Hvordan skal jeg spise uten å må ta "helt av" med kosthold?

*Skal jeg ta noe tillskudd, å hvilket er best for kjapp bygging av muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen! :D

Jeg, som de fleste her inne, vil be deg om å fokusere på inntak av proteiner, mellom 2-2,5 gram pr kg kropssvekt (110-140 g protein)

Hvordan man velger å fordele de andre makroene (fett og karbohydrater) er det mange meninger om, og jeg vil vel egentlig bare anbefale deg å prøve deg frem.

Noen trives best på lite karbohydrater, andre på mye. Det er viktig å få i seg NOK sunt fett både for forbrenning, hjernen og generelle kroppslige behov. (fet fisk, avocado, sunne oljer, egg, etc er gode kilder til sunt fett!)

Når det kommer til treningen er det mange oppsett for nybegynnere (ta for eksempel en titt i denne tråden)

Når det kommer til tilskudd vil jeg anbefale proteinpulver om du sliter med å få i deg nok proteiner, og omega 3.

Lykke til med treningen! Blir spennende å følge progresjonen din :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...