Gå til innhold

Anbefalte innlegg

beatea !

Kan du fortelle litt om hvordan anisidine og peroxidverdiene (totox) i udos choice utvikler seg og hvordan de påvirkes av lagring sammenlignet med marine oljer ?

Du mener den er desidert best og.............. best i test.

Det må jeg si er imponerende, kan du si noe om hva den ble sammenlignet med, har den slått marine oljer på EPA/DHA og evnt DPA innhold , har du disse testene så man kan få se hva det er som er testet her ?

Kan de dokumentere totox i hver batch ?

Jeg har selv solgt udos choice i mange år og aldri sett noen dokumentasjon som viser at dette er noe bedre enn linfrøoljen til 50lappen for en flaske på helsekosten.

Fortsetter under...

Du kan sjekke opp i sjøl med anisidine og peroxidverdiene i Udo Choice. Jeg sa at jeg synes den er desidert best!

Men det skal sies at jeg likte Eye Q veldig godt også, men jeg har ikke lest så mye om Eye Q i forbindelse med trening, der er Udo Choice som har stått for forskningen.

Men forklar meg gjerne hvorfor du mener at Udo's ikke er bedre en linfrø oljen?

Hvem er det som vil bruke Udo's som sin kilde til omega 3? Vi får nok av omega 6 gjennom kosten! det er omega 3 vi trenger.

Min neste omega 3 olje skal garantert komme fra omegacure.no eller fra nettbutikken til Charles Poliquin (http://us.cpoliquin.com/Fish_Oil_Supplements_s/28.htm)

Det er sammensetningen av fettsyrene som gjør Udo's Choice bra. Sammsetningen gjør at man kan utnytte fettsyrene bedre.

Min neste omega 3 olje skal garantert komme fra omegacure.no eller fra nettbutikken til Charles Poliquin (http://us.cpoliquin.com/Fish_Oil_Supplements_s/28.htm)

Charles Poliquin har jeg lest om siden 90tallet og han har fått til mye bra men disse oljene han selger, hvorfor skulle de være bedre enn andre oljer ?

For det første er det amerkansk olje, til informasjon så er USA verdens største importør av kinesiske oljer, oljer med elendig kvalitet, vet det er skrevet litt om kinesisk omega3 på et annet forum om man vil vite mer om dette, det er ikke bare hyggelig lesning, det er veldig mye made in USA made in China ute og går og når man ser at han har tilsatt smak i oljen (i kapslene) da trenger man ikke være den raskeste traktoren på tunet for å forstå at her det er noe på gang som ikke er helt 100% eller :thumbsdown:

Norsk omega 3 som skal være helt fersk, Shift SuperOmega-3 http://www.vitalkost.no/shift/superomega3/

Jeg har prøvd denne og er også positivt til denne! Tygget på en kapsel og det smakte ferskt, ikke harskt. Vist du er bekrymret for Totox, så er kanskje denne et godt alternativ?

Charles Poliquin har jeg lest om siden 90tallet og han har fått til mye bra men disse oljene han selger, hvorfor skulle de være bedre enn andre oljer ?

For det første er det amerkansk olje, til informasjon så er USA verdens største importør av kinesiske oljer, oljer med elendig kvalitet, vet det er skrevet litt om kinesisk omega3 på et annet forum om man vil vite mer om dette, det er ikke bare hyggelig lesning, det er veldig mye made in USA made in China ute og går og når man ser at han har tilsatt smak i oljen (i kapslene) da trenger man ikke være den raskeste traktoren på tunet for å forstå at her det er noe på gang som ikke er helt 100% eller :thumbsdown:

Det beste svaret jeg har og gi deg her er konsentrasjonen av EPA og DHA!

Annonse

Du kan sjekke opp i sjøl med anisidine og peroxidverdiene i Udo Choice. Jeg sa at jeg synes den er desidert best!

Men det skal sies at jeg likte Eye Q veldig godt også, men jeg har ikke lest så mye om Eye Q i forbindelse med trening, der er Udo Choice som har stått for forskningen.

Men forklar meg gjerne hvorfor du mener at Udo's ikke er bedre en linfrø oljen?

Hvorfor skal jeg selv sjekke opp harskningsgraden av en olje som ikke er interessant med tanke på harskning, og hvordan i alle verden kan noen mene at den ikke er interessant :)

Hvorfor likte du EyeQ som alternativ til f.eks andre omega3 fiskeoljer i hyllene i vanlige helsekostbutikker ?

Det beste svaret jeg har og gi deg her er konsentrasjonen av EPA og DHA!

Du vet vel at en høykonsentrert er betydelig mer utsatt for harskning enn en standard 18/12 olje for eksempel ?

Jeg kan sitere litt fra en post på et annet forum som sier litt om harskhet på oljer og et par ord om høykonsentrater, og litt om smakssetting av kapsler ?? slik CP har gjort blant andre.

Jo høyere verdier Peroxide og Anisidine (TOTOX), jo dårligere er oljen, da

disse verdiene er en måling på ferskhetsgraden.

Når disse verdiene øker, så skjer det noe "magisk" med fettsyrene. Jo høyere

verdiene (TOTOX) blir, jo lavere blir fettsyre % i oljen, slik at gammel

olje, har ALLTID lavere verdier av EPA og DHA enn fersk olje.

Mener jeg nevnte det i en tidligere post her på forumet.

Når oljen er gammel og harsk, så er det fysisk umulig å gjenskape denne

oljen til å bli fersk og god! Ingen raffinerier kan trylle god olje ut av

gammel olje!

Men produsentene kjøper likevel disse dårlige oljene og hvordan kamuflerer man dårlig olje, jo man smeller det inn i en kapsel samt tilsetter smaksstoffer for å "kamuflere" dårlig lukt og smak.

Man kan spørre seg hvorfor man bruker smak i kapselproduksjon når man ikke smakssetter selve kapselen men heller oljen, det er jo kapselen man smaker i munnen om man ikke tygger kapslene.

For ordens skyld, kapsler skal ikke tygges de skal svelges hele.

Dårlige oljer, kan i verste fall virke mot sin hensikt i kroppen vår, da EPA

og DHA ofte er "borte" pga av harskhet og da tilfører vi kroppen en olje som

ikke blir absorbert i blodbanen, men som skilles ut av systemet.

RUBIN har utført studier på akkurat dette området!

Ivar Storrø som har sitt virke på havforskningsinstituttet v/ Sintef, kaller seg faktisk professor i råtten fiskeolje, er det noen interesse for emnet så er det en person man kan søke opp litt dokumentasjon fra.

Jeg nevnte et eller annet sted (her eller treningsforum tror jeg og i den første artikkelen) at det er oljer som er verre enn andre når det gjelder kvalitetsproblemer og dette er høykonsentratene, gjerne etylestere.

Disse varmes opp til nær 300grader gjerne over flere døgn, om disse oljene ikke blir kapslet i rett miljø så kan de oksydere iløpet av sekunder, noe som gir en eksplosiv utvikling av totoxverdier i feil retning.

Ut fra det så kan de som er interessert i en trygg olje ha som tommelfingerregel at en 18/12 olje alltid er tryggere enn en høykons.

Mange produsenter av "normale" kapsler, har rett og slett ikke utstyr og

anlegg beregnet for produksjon av høykonsentrat-kapsler, da dette krever

spesielle anlegg for å unngå oxydasjon.

Det de gjør er å smelle inn store mengder nitrogen, tilsette smak eller andre finurlige ting. Så leveres en olje som harskner for et godt ord i et kapselmateriale som slipper inn luft og man sitter med drit mellom hendene.

Kort fortalt, får man høykonsentrert vare til lavpris så bør det lyse rødt.

Unntaket her er om man smeller inn en skvett krill for eksempel, da harskner ikke den høykonsentrerte oljen like lett.

Hvorfor skal jeg selv sjekke opp harskningsgraden av en olje som ikke er interessant med tanke på harskning, og hvordan i alle verden kan noen mene at den ikke er interessant :)

Hvorfor likte du EyeQ som alternativ til f.eks andre omega3 fiskeoljer i hyllene i vanlige helsekostbutikker ?

Likte den pga den pene blå fargen vel! Nei, Eye Q har godt innhold av EPA som er godt for nivået av fettsyrer i hjerne. Og dette merket jeg hjalp meg under studiene. Men man oppnår ikke umiddelbar effekt, jeg "kjente" det ikke før etter seks uker. Ble mer våken. Uansett, jeg leser om produkter, prøver dem, og ser hvilken effekt det har på meg. Vist jeg mener at Udo's har gitt meg desidert best effekt, så har den det.

Mener du det så har

Vist jeg mener at Udo's har gitt meg desidert best effekt, så har den det.

Ok det respekteres fullt ut, ikke noe problem.

jeg har hatt fryktelig dårlig samvittighet av å selge udos choice selv og kommer til å ha det igjen om vi skulle finne på å selge det igjen men nå er det Fredag så vi gir oss der

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...