Gå til innhold

Er jeg på tulltur, eller gjør jeg det "riktig"?


Feitn

Anbefalte innlegg

ok, så har noen korte spørsmål… har sittet i dagesvis og les og les og les, og er blitt mye klokere, men mangler noe enda…

jeg har tidligere kjørt grete roede diett, og mye jogging/fjellturer, og gikk fra 106 kg til ca 81, for så å gå litt opp igjen når jeg festet endel etter dietten…

Dietten gikk over ca 9 mnder, og jeg kom i MYE bedre for også (løper f.eks 3000m på 12min).

Har tatt en Inbody når jeg var på 82 kg, som sa 10,6% kropsfett, noe jeg finner merkelig da jeg enda har nok av kropsfett, og ednda har bra timeglass-figure på overkroppen.

Har nå funnet ut at jeg vil ned i fettprosent, og prøve å beholde musklaturen på veien, så har fått noen til å sette opp treningsprogram og diett som jeg følger slavisk.

(Unntaket er vel når jeg lager hjemmelaget gelè av fun light og vann)

Frokost: omelett av 3-4 mellomstore egg med ca 200g blanede grønnskare til (tomat, agurk, rødløk, sopp) og 50g mager skinke.

lunch: 200g strimlet kyllingfilèt, og bra med salat (havner stort sett på 200g )

mellommåltid i forbindelse med trening (men taes HVER dag) : 40g proteinpulver (myoprotein) i ekstra lett melk, og 1-2 epler/kiwi.

middag:

200g karbonadedeig, 200g grønnsaker, 1 frukt.

kvelds:

1 boks cottage cheese med 50g frosne bær (bruker mest bringebær), litt kanel, og 50 g havregryn PÅ TRENINGSDAGER

tar i tillegg selolje (4 kapsler) hver dag….

Når det kommer til trening, så er det delt opp i 4 dager med styrketrening, som følger:

dag 1: Tung overkropp (få rep)

dag 2: medium underkropp (mange rep)

HVILEDAG

dag 3: medium overkropp (mange rep)

dag 4: tung underkropp (få rep)

går i tillegg noen få turer og klatrer en gang i uken, men legger denne aktiviteten på dager som jeg trener samme muskelgruppe. F.eks, ture på dager jeg trener bena, og klatring når jeg trener overkropp.

Øker vektene HVER uke, og har hatt en fremgang på gjennomsnittlig 35% i løpet av 4 uker.

Er dette greit med tanke på trening og diett, eller er det litt feil???

om meg

gutt på 30 år, 185 høy, 83 kg nå (fremdeles lubben)

jeg har forresten ikke noe problem med strenge dietter, da jeg drikker mye vann hvis det blir for jævlig.. går greit etter tillvenningsfasen icon_smile.gif

Mener denne dietten går under PSMF, men det kan virke som jeg har litt for mye fett/karb i dietten til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...