Gå til innhold

Beinhinnebetennelse?


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om denne tråden er postet under rett emne..men men

I går når jeg var på slutten av gåturen min så fikk jeg vondt i venstrefoten, over skinnleggen.

Er vondt i det foten beveger seg mot bakken, og ankelleddet roterer fotbladet oppover-støtter foten på bakken- Og smerten vedvarer helt til foten løftes opp fra bakken for å ta ett nytt skritt.

Når jeg kom hjem så trykket jeg og kjennte etter hvor det var mest vondt, og det var et område ca 10-15 cm ovenfor ankelleddet, på fremsiden av foten litt til venstre av selve beinet. Var ømt når jeg trykket ganske hardt, men fant ingen knuter/knudrete følelse.

I dette området er det ømt/river.

fit1824_tibialis_anterior_2.png

Det var også smertefullt i dag på morgenturen, men KUN når jeg gikk. Ikke når jeg jogget lett og rolig (?)

Nå når jeg er hjemme igjen så kjenner jeg det "river" litt når jeg vipper fotbladet(ankelleddet) oppover.

I det siste har det pga mye sne. vert umulig å gå på skogsstier, og det har blitt en del asfalt-tråkking.

Samt at jeg har økt tiden jeg går tur med ca 30 min.

Kan noe så lite som endring av underlag og økt tid på tur føre til beinhinnebetennelse? evnt hva annet kan det være?

jeg har massert musklene som befinner seg i det området, og det virkert som om det virker en kort tid etterpå.

Alle inspill taes i mot! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ut som starten på en beinhinnebetennelse, ja. har slitt med det selv i over et år, og det er veldig plagsomt! du burde gå til innkjøp av gode sko, og få hjelp til å finne et par som passer til din benstilling. det kan også være lurt å ta det med ro i de neste to ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok , takk for svar.

Har et par joggesko med spesialformet såle som passer foten min :)

Får vel ta det med ro de neste par ukene( selv om det er VELDIG ubeleilig)

Hva bør man holde seg unna av øvelser/trening? Og hva kan jeg gjøre? Skal jeg bare holde meg unna de øvelsene som fremskaper smerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å si noe sikkert så synes jeg ikke det høres ut som om du har beinhinnebetennelse, da det ofte fører til smerte på innsiden av leggen i overgang mellom tibia og m. soleus. Men det høres ut som om du har fått en liten betennelsesreaksjon i m. tibialis anterior. Nå kan skal jeg ikke si noe sikkert her, og det er nok lurt å unngå belastning som gir smerte til du er smertefri igjen. Om du er flink til å ta det med ro så er du nok bra igjen innen to uker :) Hvis ikke ville jeg tatt meg en tur til lege/fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...