Gå til innhold

Hvilket treningsprogram? Sett, reps osv??


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Enda ei jente som inntar styrkerommet for fullt, yey!:thumbsup:

Kort om meg:

Jeg er da ei jente på 17, som er godt trent, men hovedsaklig i utholdenhet. (langrenn, løping, sykling + +). Trent skikkelig styrke fra oktober omtrent, og merker at jeg har fått større muskler og er en del sterkere =) Men er ikke helt inne i det, og trenger litt hjelp når det gjelder treningsprogram! Blir helt grønn på antall sett, reps og øvelser per muskelgruppe.

- Er litt fyrstikk, 48 kg på 158 cm. Ønsker å gå opp i vekt (har økt vekta også da:)

- Jeg vil bli sterkere og en god del større, spesielt på underkroppen, men ryggen også. (og sixpack skader heller ikke!);)

Jeg vil trene 3-4 ganger i uka med styrke, så kommer jeg til å trene utholdenhet to ganger i uka i tillegg.

Kan godt tenke meg en to-splitt, uten at jeg vet for mye om det! :p Fordi jeg ofte trener styrke to dager på rad, og da er det ugunstig med samme muskelgruppe(, saant?).

Øvelser jeg liker og kan:

Benpress, knebøy, markløft, flyes, utfall, armhevinger, Mid Row, Pulldown, leg curl, planke, armhevinger, dips, sideplanke, slyngeøvelse ala rollouts, lat row, rygghev (ikke minst!) og benkpress da.

- Skal lære meg pullups og chins skikkelig, klarer bare 3 :p (men skal begynne med sånn hvor du stiller inn vekt :p)

?

1. Hvordan bør splitten se ut?

2. Antall sett og repetisjoner?

3. Hvor mange øvelser per muskelgruppe?

4. Noen øvelser jeg bare MÅ ha med som ikke er nevnt (som sagt nybegynner..)

5. Kan jeg trene ett sett med eks. knebøy, så ett med benpress (annethvert), til det blir 3 sett av hver? eller er det dumt??

6. Gjør det noe om pausene i mellom settene blir litt lange? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: Start gjerne med ett fullkroppsprogram:

*Knebøy/markløft(gjerne annenhver gang tungt/lett eller kjør øvelsene annenhver økt)

*Strake markløft

*Chins

*Roing

*Militærpress

*Mage

2:

2-3 sett og 6-10 reps er fint å legge seg på....:)

3: Se post 1

4: Se post 1

5: Gjør det gjerne ferdig med en og en øvelse :)

6: Neida, bare ikke la økta bli så mye lenger enn 60-70 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Start gjerne med ett fullkroppsprogram:

*Knebøy/markløft(gjerne annenhver gang tungt/lett eller kjør øvelsene annenhver økt)

*Strake markløft

*Chins

*Roing

*Militærpress

*Mage

2:

2-3 sett og 6-10 reps er fint å legge seg på....:)

3: Se post 1

4: Se post 1

5: Gjør det gjerne ferdig med en og en øvelse :)

6: Neida, bare ikke la økta bli så mye lenger enn 60-70 minutter :)

Tusen takk for raskt svar! :)

Men hvorfor ikke to-splitt? :p Har nemlig trent det delvis bevisst siste månedene. :p

Øktene mine pleier å være på 70 min med oppvarming så er nok greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...