Gå til innhold

Komme igang med det uungåelige


Eaze

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter flere runder på det store vide internettet så er det rett og slett for mange artikler om meninger om trening at jeg er bokstavelig talt lost in the woods. Så derfor henvender jeg meg til dere guruer for å kanskje få meg i riktig retning så jeg ikke har noen excuse for meg selv å starte med treningen.

Litt om meg selv; 22 år , 187 høy og 92kg. Studerer mye og jobber helger så ikke mye fritid å ta av, men jeg har en grei egenskap med å gjennomføre ting jeg setter meg for. Derfor vil trening på morgenen være et alternativ før skolen.

Jeg regnet ut på fitnessblogg sin app for kalorikalkulator at estimert kaloriforbruk er 2381 kcal.

Jeg er åpen for flere treningsalternativer, men mine klare mål er følgende;

Slankere kropp : +- 80kg

Markerte muskler, dog ingen trang for nevneverdig store muskler.

Et sunt grunnlag for å fortsette treningen som en second nature, istedenfor å bare nå målene og havne tilbake til der jeg er nå.

Av mat spiser jeg ganske mye brød, da det er mye lettere å smøre seg en matpakke å ta med på lesesalen kontra lage noe skikkelig mat. Middager går som oftest i spaghetti/pasta med noe kjøttdeig/karbonade eller frossen pizza. Kvelds går også som oftest i brødskive. Dette er vell komplett idioti for en som har de målene jeg har, og hadde satt utrolig stor pris på om noen hadde kommet med en basic matplan jeg kan forholde meg til, kanskje noen tips angående å ta med mat hjemmefra til lunsj. Om proteinpulver og kosttilskudd hjelper på de målene jeg har, er jeg veldig åpen for det.

Treningsmetoder; Jeg har spilt fotball hele livet, men de 2 siste årene bare på hobbybasis (3 ganger i mnden). Slik jeg ser det er det viktig med variert trening, men igjen så sier artiklene mye forskjellig. Jogging med langkjøring kontra intervaller. Jeg har ingen ide hva som er mest effektivt og hvor mange ganger jeg må jogge i uken. Basic tips jeg kan gjøre med vekter hjemme hadde også blitt satt pris på, ellers kan jeg skaffe meg treningskort på iTrain gjennom jobben om treningsapparater på studioer er mye mer effektivt.

Utstyr; Er det veldig nødvendig med pulsklokke? Og hva prisklasse burde jeg se på som en fattig student som har alle nødvendige funksjoner?

Noen spesifikke treningsprogram og forhåndsskrevne matplaner ute som passer målene mine?

Takker så mye for svar på forhånd! Hadde satt utrolig stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg inn på senteret jobben har avtale med, finn ett av de ferdige programmene her, f.eks SL5x5. Kutt ned på karbs, ut med frossen pizza(ligger oppskrift på gode her, som smaker mye bedre..), spis generelt ren mat, kylling, karbonadedeig, fisk osv.. Kjør gjerne litt kardio enten på egne dager eller etter styrketreningen. Omega 3 er bra å ta, proteintilskudd kan du ta om du ikke får i deg nok via kosten. Tilskudd er nettopp tilskudd.. :)

Pulsklokke kan du sikkert vente med, men det er en artig duppeditt.. :)

Ps: ang kardio ville jeg kjørt intervaller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit!

Det viktigaste er beslutninga om at du ønsker å komme i form! No har du bestemt deg, dette kjem du til å klare!

Eg trenar heime, men det er ikkje så lett, det beste vil nok være å trene på eit senter. Då kan du følge eit program som dette: https://m.tn.no/ryp/info/

Vil også anbefale deg å lese denne om kosthald http://fitnessbloggen.no/operasjon-fleskemoderasjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...