Gå til innhold

Bukplastikk og trening?


makrellen

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor å poste denne tråden, men vil si det går litt under velvære så da prøver jeg her ;)

Om 2,5 uke skal jeg få utført en stor bukplastikk noe jeg både gleder og gruer meg til. Men det vil gjøre masse for min selvfølelse, det sier seg jo selv at etter -55 kg på vekta vil huden ikke være helt som normal.

Men jeg ser litt mørkt på tiden etterpå, for jeg har fått beskjed om at de første 6 ukene skal man ikke trene eller løfte mer enn 1 kg. Og de første 12 ukene må man ikke drive med styrketrening og spesielt magetrening. 12 uker det er faktisk bortimot 3 mnd :eek:

Og mange hovner lett opp på magen av trening det første året, har jeg lest.

Jeg lurer vel egentlig på om det er noen her med erfaring som kan fortelle litt om hvordan de har gjort det med trening både i venteperioden og etterpå? Tenker at det blir mye turgåing på meg de 6 første ukene, kommer jo til å bli gal :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kan svare deg :)

Skal du sy magemuskler?

Det er enorm forskjell på BP med og uten sying av musklene.

Men i all hovedsak er det viktig å huske at alle er forskjellige. Jeg sydde musklene, dreiv å gikk rundt på hotellrommet samme kvelden, og gikk små turer inne hjemme den første tiden. Noe trening var det bare å glemme. Man er så øm, at man klarer rett og slett ikke. Di første 4-5 ukene klarer du ikke å stå oppreist engang, ikke får du lov å rette deg opp for tidlig heller.

Om man ikke syr musklene er man ikke like støl og hoven, å da er man jo mye raskere tilbake i god form.

Det er jo uansett en veldig stor operasjon, og jeg fulgte alle råd fra kirurgen min. Det er ikke verdt å risikere at noe blir ødelagt, bare for max 3 små måneder uten trening.

Bare å spørre om det er noe du lurer på :)

Masse lykke til, du kommer nok til å bli dritfornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del, HØR PÅ KIRURGEN! Resultatet er tross alt noe du skal leve med for resten av livet!

Jeg opplevde at kroppen brukte så mye energi på reparasjon, at jeg ikke engang var særlig rastløs.. Det ble lest mange bøker de ukene, for å si det sånn. Jeg begynte å jobbe igjen (i butikk) etter knapt fire uker, kun halve dager og med lov til å lene meg på en stol bak kassa.. Det gikk fint. Annen trening ventet jeg så lenge som jeg skulle med, og kan ikke huske at det bød på noen problemer. Eneste var den infernalske kriblingen i magen når jeg løp.. Fyttibøtta, det kjentes ut som om det var en million maur der! Men, det går over, og man venner seg til det. Sykt deilig å kunne løpe uten huden som slang rundt! :D:p

Du kan gjerne gå turer, men å gå med krum rygg gjør deg fort så sliten at det kjennes litt meningsløst.. Benytt anledningen til å ta det med ro, du. Les noe, lær noe nytt, hva som helst.. Bare hør på kirurgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare deg :)

Skal du sy magemuskler?

Det er enorm forskjell på BP med og uten sying av musklene.

Men i all hovedsak er det viktig å huske at alle er forskjellige. Jeg sydde musklene, dreiv å gikk rundt på hotellrommet samme kvelden, og gikk små turer inne hjemme den første tiden. Noe trening var det bare å glemme. Man er så øm, at man klarer rett og slett ikke. Di første 4-5 ukene klarer du ikke å stå oppreist engang, ikke får du lov å rette deg opp for tidlig heller.

Om man ikke syr musklene er man ikke like støl og hoven, å da er man jo mye raskere tilbake i god form.

Det er jo uansett en veldig stor operasjon, og jeg fulgte alle råd fra kirurgen min. Det er ikke verdt å risikere at noe blir ødelagt, bare for max 3 små måneder uten trening.

Bare å spørre om det er noe du lurer på :)

Masse lykke til, du kommer nok til å bli dritfornøyd :D

Jeg vet ikke om han kommer til å sy magemusklene, han måtte se når han kom under huden hva han bestemte seg for :p

Takk for det, jeg gleder meg masse til et nytt liv med ny mage. Blir herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del, HØR PÅ KIRURGEN! Resultatet er tross alt noe du skal leve med for resten av livet!

Jeg opplevde at kroppen brukte så mye energi på reparasjon, at jeg ikke engang var særlig rastløs.. Det ble lest mange bøker de ukene, for å si det sånn. Jeg begynte å jobbe igjen (i butikk) etter knapt fire uker, kun halve dager og med lov til å lene meg på en stol bak kassa.. Det gikk fint. Annen trening ventet jeg så lenge som jeg skulle med, og kan ikke huske at det bød på noen problemer. Eneste var den infernalske kriblingen i magen når jeg løp.. Fyttibøtta, det kjentes ut som om det var en million maur der! Men, det går over, og man venner seg til det. Sykt deilig å kunne løpe uten huden som slang rundt! :D:p

Du kan gjerne gå turer, men å gå med krum rygg gjør deg fort så sliten at det kjennes litt meningsløst.. Benytt anledningen til å ta det med ro, du. Les noe, lær noe nytt, hva som helst.. Bare hør på kirurgen.

Veldig godt å høre din erfaring, blir mer beroliget om at jeg fint skal klare meg den tiden det tar før jeg er i normal form igjen. Jeg har mye å lese ja, jeg har 4 eksamener 1 måned etter operasjonen så er ikke noe problem egentlig å finne noe å gjøre ;)

Å som jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...