Gå til innhold

Ett stort måltid delt på 5


fraggy

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Mitt største problem med kosthold er tiden. Jeg rekker ikke gå hjem i lunchen å ordne mat, ikke rekker jeg middag heller. På morgenen er jeg på treninga 0600 og rekker akkurat å få dusjet før jeg må springe til ene jobben min. Da blir det ofte noe jallamat jeg kjøper på jobb.

Jeg vurderer å prøve ut en liten stund å lage store måltider på søndager(eneste fridagen) og dele det opp i 5-6 delmåltid og bare sortere det fint i egne bokser og lagre i kjøleskapet. Så kan jeg bare dra med meg en boks eller to på jobb, så har jeg liksom alt klart. Jeg er veldig motivert og veldig disiplinert føler jeg selv og vet at om jeg får inn for dette, så skal jeg klare å holde det.

Det jeg kunne trengt litt hjelp til er hva jeg burde lage. Jeg har som mål å få i meg rundt 2600-2800 kcal for å ligge litt i underskudd. Er det noen som har noen forslag til forskjellige middager som er lett å dele opp?

Er veldig glad i kyllingfilet og fullkornris, og all slags frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å koke opp mange boil-in-bag ris (dersom det finnes i fullkornsris) som har egne porsjonsstørrelser? Du kan sette en haug av kyllingfileter inn i stekeovnen og la dem godgjøre seg mens du kutter opp grønnsaker til å ha i tillegg :) Da har du ris, kylling og grønt ferdig ganske raskt, og da kan få pent mange porsjoner ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin: takk for innspill:) jeg får prøve litt av de tingene du nevner:-)

Morten: jeg er litt usikker egentlig. 2600-2800 kcal ja. Problemet er at jeg aner ikke hvordan det deles opp. Hvor mye jeg skal ha av hver for å lage f.eks ett måltid ala 500-550. Kcal.

HvorMyeSkalDuHaIløpetAvEnDag?mellomromFunkerIkke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...