Gå til innhold

Greit til å starte med?


Espen T

Anbefalte innlegg

Er ganske så utrent ( ryggen ser bra ut men resten.. tja ;) )

Er det noe jeg burde legge inn her? Er av typen som trives med maskiner men får se om det forandrer seg etterhvert....

Kjører dette 2(3) ganger i uka, skal prøve å komme meg opp i min 3 senere men denne dørstokkmila da...

Sykkel 15 min

Romaskin ca 5 + min grad 9/10 - 2,5min vanlig trekk 2,5 min så holder jeg henda oppned under drager ( sånn i mangel på en god forklaring. ) Underhåndsgrep eller noe sånt kanskje?

Alpha Reverse flye Standing 10x3 ( plate 2 ) Om dette sier noe ;)(kinesis tror jeg de heter de maskinene)

Crunch i tau 15x3 (reke?)

Beinpress 10x70kg x 3

Brystpress 10x27,5kg x3 (

Korsrygg benk 10x3 ( 2,5kg vekt)

Planke + høyre / venstre side

Downpull - 10x40kgx3

Peckdeck sak. 12x27,5kgx3

30 min på mølle 6% stigning 5,5kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hender att jeg kaster inn 1,25 chin/pullup ( litt usikker på hvem egentlig) Markløft venter jeg nok litt til med skive som står skeivt helt i bånn der hvor korsryggen bytter navn og en gammel prolaps på samme sted ..;) Lite lyst til å lage noe krøll der igjen.

Knebøy kan man jo se om man ikke fåt til noe ja. skader jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er ofte (om det ikke er spesielle skader e.l.) en bedre øvelse enn benpress da det krever mer stabilitet og går på flere muskler. (Og det er morsommere!)

Chins er en utrolig god øvelse for rygg, og nå som jeg endelig har fått litt taket på det er det en av de beste øvelsene jeg gjør :D Chins er med underhåndsgrep, pull-ups med overhåndsgrep, og også oftere bredere håndstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mye maskiner og for lite frivekter synes jeg.

Dette programmet inneholder f. eks. de fleste av favorittøvelsene mine:

http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Er klar over att det er mye maskiner, litt forde jeg som nevnt trives med det, og da frivekt delen er litt liten der jeg trener. Men får se om jeg ikke bytter ut litt på sikt, men det viktigste for meg er å komme i gang ordentlig. Og på maskinene der jeg trener logges alt så jeg har oversikt ( da jeg har null oversikt ellers he he he) Er magefettet som skal bort i førsteomgang da det er der mesteparten av fettet sitter, som du ser på bildet så er ikke ryggen så ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du liker apparater, og du må jo gjøre noe du trives med. Likevel vil jeg anbefale å komme deg i gang med frivektene så fort som mulig, da de gir mye bedre og raskere fremgang og tar på flere muskelgrupper. Ta det fra hu som lekte med apparatene i flere måneder uten særlig resultater før hun pellet seg ned til frivektene og begynte å løfte tungt :D Beste valg noensinne :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du liker apparater, og du må jo gjøre noe du trives med. Likevel vil jeg anbefale å komme deg i gang med frivektene så fort som mulig, da de gir mye bedre og raskere fremgang og tar på flere muskelgrupper. Ta det fra hu som lekte med apparatene i flere måneder uten særlig resultater før hun pellet seg ned til frivektene og begynte å løfte tungt :D Beste valg noensinne :thumbsup:

Skal bort å trene senere så da kan jeg jo styre innom vektene å prøve meg litt frem. Skal om ikke så lenge ha en ny PT time så da kanskje man får flytte endel av øvelsene over på frivekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...