Gå til innhold

Hva defineres som cardiotrening for tia??


Anbefalte innlegg

Hva defineres som cardiotrening for tia??

Kort fortalt så har jeg brukt de siste 4 åra på en total livstills-endring. Har gått ifra av å være en bælfeit 127 kg tung sofasliter til en noe slankere 85 kg tung treningsnarkoman. Dette er og forblir en varig endring! :D

Fremdeles plages jeg med noe fett som ligger rundt og på magen. Kontaktet fastlegen min ang problemet der hvor jeg fikk opplyst at jogging/intervall trening som kondisjons-trening ved siden av styrketreninga var ypperlig. Da fikk jeg en følelse av at legen egentlig ikke viste bæra om hva hun snakket om. Så jeg spør dere hvilke erfaringer dere har med denne cardio-treninga, om hva som funker best i forhold til minst mulig tap av muskelmasse osv.

Kaloriunderskudd og alt det der har jeg orden på (ligger på omtrent minus 200-400 kcal hver dag i forhold til treningsmengde, fysisk krevende jobb, høyde, vekt osv) i tillegg til å ha konstant høy forbrenning og 2-3 liters vanninntak.

Det som har funka for meg og jeg føler fremdeles fungerer er normal-kjapp gange med en puls på 130+140 i ca 1 time. Jeg trener IKKE styrke og kondisjonstrening på samme dag. Har ikke helt troen på at som en ''body-builder'' så klarer du å beholde muskulaturen med jogging/intervall trening som cardiotrening ved siden av.

Kort forklart trener jeg medium-tung styrke/volumtrening 4 ganger i uken. De dagene jeg ikke trener styrker er jeg ute å går ca 1 time.

Er selv i femte uke av et forbausende bra treningsprogram med helt klare resultater :D, men sliter med magefettet enda. Vurderer sterkt å begynne med morgen-cardio!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...