Gå til innhold

Mange shakes om dagen?


Megapixel

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er en gutt på 17 som har trent et år nå, og har brukt proteinpulver og gainer, men ikke samtidig :)

Gjør så godt jeg kan for å komme opp i vekt, og kjøper derfor også frossen kylling som jeg spiser etter trenings og i lunsjen.

Bruker nå Mutant Mass gainer, og vurderer å kjøpe 100% Gold Whey Standard i tillegg.

Men spørsmålet mitt er om det er usunt/skadelig (jeg skjønner at jeg ikke plutselig dør) å ta mange shakes om dagen? Eller om det mister effekten / fuccccker opp fordøyelsen?

Jeg bruker nå Mutant Mass, men siden jeg jobber 2-3 dager i uka etter skolen, sliter jeg med å få i meg så mye mat som jeg ønsker, og da jeg bor hjemme er det litt begrenset hvor mye jeg får påvirket alt av kosthold. Derfor tenkte jeg å ha et daglig kosthold som er ca slik:

Frokost: Proteinshake + frokostblanding (fordi jeg ikke klarer den tjukke gaineren på morgenen.. eheh)

Lunsj: Gainer + Kylling og ris

Etter trening: Gainer + kylling og ris

Middag: Det som er til middag, som regel sunt, fisk minst 1 gang i uka osv.

Kvelds: proteinshake + egg eller liknende.

Blir det veldig mange shaker, eller er dette helt okay og et vanlig antall?

Tusen takk for all hjelp!

Hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Energi er energi uansett hvilken form det kommer i. Jeg ville prøvd å spise mer mat rett og slett fordi det er det mest naturlige for kroppen. Proteinpulver er jo et kosttilskudd, ikke kost i seg selv. Derimot tror jeg neppe det har noen store skader over lang tid - bortsett i fra at du blir lei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til muskelvekst ser det ut som du greit dekker proteinbehovet. 30-40 gram pr måltid er nok når du spiser 5 måltider om dagen (kveldsmåltidet kan gjerne ha litt ekstra). Kjør heller på med ekstra fett og karbohydrater for å få opp total kalorimengde. Olivenolje, nøtter, avokado, smør, H-melk, kokosolje og fet fisk er eksempler på sunne fettkilder som du lett kan få opp kaloriene med istedenfor å kun bruke gainere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Takk for svar!

MeN nå er kostholdet mitt som jeg skrev, minus proteinshakene, og grunnen til st je spør er at de dagene jeg jobber så drar jeg klokka 7 og kommer igjen 22.00, så derfor trenger jeg noe lett og greit, så har rett og slett ikke mulighet til å spise mer ren mat, har ikke anledning!

Men dersom jeg spiser det jeg skrev ovenfor, blir kosten litt for dominert av pulver? For det skal jo egentlig ikke erstatte vanlig mat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...