Gå til innhold

råd


Heidis

Anbefalte innlegg

Har prøvd å regne meg frem på flere forskjellige kaloritellere, både for å se hvor mye jeg skal trenge i løpet av en dag og hvor mye jeg faktisk gjennomsnittlig får i meg hver dag. Men det går jo ikke opp i forhold til vektnedgangen?

En normal dag for meg:

07.30: et glass biola

08.00-16.00: kontorjobb

09.30: salat med kylling, ananas, et egg, reker og roastbiff (varierer liitt)

13.30: lunsj med bare kjøtt og salat (lunsjporsjon) mye kylling og kalkun

16.15-ca 19.30: stallen m/ ridning av to hester

(avogtil et eple eller noe i mellom

ca 20.00/20.30: variert middag (ikke for store porsjoner) ofte med kylling

sykler ofte i tilleg 30 min etter middag, med litt vanlig styrke

bør jeg gjøre noen endringer? for å få bedre resultater?

kan ikke jogge pga beinhinnebetennelse, derfor sykling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før vi kan gi så mye råd, må vi vite hva målene dine er! Er det å gå ned i vekt? Opp i vekt? osv. Hva vil "sykle i 30 min og vanlig styrke" tilsvare?

Det er også greit å legge inn litt ca mengder, så kan du regne det ut på diett.no, eller mat på data (fra matportalen):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene mine er å gå ned kansje 5 kilo. Har ikke hastverk, men det trenger ikke å gå for lang tid da.

de 30 min er ikke for harde og ikke for lette. er somregel sånn istedenfor å sitte i sofaen når jeg skal se på noe på tv. på sykkelen så står det vertfall ca 250 kalorier etter de 30 min. å styrketreningen er bare sånt vanlig. knebøy, situps osv. ting som jeg kan gjøre i stua.

Har prøvd ut mange sånne forksjellige programmer der man legger inn maten, funket greit det. men gadd ikke tilslutt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyde: 165

vekt: 61

ja det er sant. var jo kjempegira med en gang jeg fikk en sånn app på mobilen. var jo moro å legge inn å se hvor mye alt inneholdt, å hvor mye jeg fikk i meg i løpet av dagen osv. meeen så dabbet det av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg synes dette høres ut som en relativt fin og normal vekt,og det høres ut som du har normal fett%.

Hva med å heller trene mer styrke, og definere litt mer? Husk at reduksjon i energiinntak/kondistrening ikke former kroppen, men forminsker den. Styrketrening vil forme kroppen på en helt annen måte. En kombinasjon er ofte det beste!

Men nå var det jo ikke helt det du lurte på.

Brukte fitnessbloggen sin kalorikalkulator, og den estimerte ett energiforbruk på 1863 kcal. Det var med lett aktiv, og 20 år (vet ikke hvor gammel du er)

Denne er ingen fasit, men kan være fint å ha som en veiledning.

Jeg har ikke mulighet til å legge inn hva du får i deg av kcal nå, men beregn at du skal ha et jevnlig kcal reduksjon. 1860 kcal er heller ikke spesielt mye, så ikke gå for langt ned. Prøv deg litt frem, går du ikke ned, reduserer du litt til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, nei vil litt mer ned. tror jeg hadde vert greit fornøyd med hvordan jeg så ut om jeg alltid hadde sitt ut som jeg gjør nå.

men det har jeg ikke. la på meg endel gaanske kjapt. og har enda ikke kommet ned igjen på der jeg var. så det er vertfall målet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...