Gå til innhold

4x4 intervall + styrketrening


Helgheim95

Anbefalte innlegg

Heihei! Må berre påpeike at eg har veldig lite peiling og har nettopp begynt med trening og sunnare kosthold!

Har tenkt å begynne å trene styrke for strammare kropp. Det eg tenker då er RYP programmet.

Det går ut på 3 treningsøkter per uke. I begynnelsen ville eg berre trene styrke, men har no komt fram til at eg burde trene 4x4 intervall og.

Det eg lurer på er om eg BURDE trene 4x4 intervall og styrke på samme treningsøkt? I følge RYP programmet skal 4x4 komme først i treningsøkta , så styrketrening (hvist eg har tenkt å trene det i samme treningøkt)

Men er det å anbefale? Spesiellt når eg ikkje har trent styrke før, vil eg då få "mindre" utav treninga fordi eg er sopass sliten etter 4x4 intervall? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har delt det opp. jeg er fullstendig utrent og hadde dødd om jeg skulle trent 4x4 før styrke :p jeg trener derfor styrke mandag, onsdag, fredag og 4x4 tirsdag og torsdag :)

Hehe, er ganske utrent eg og! Så får begynne med det eg og ! :)

Men gjør du noke anna dei dagane du trena 4x4, eller kjører du berre 4x4 intervall så strekker ut på slutten ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun trent 4x4 de dagene, men så har jeg kun trent hjemme til nå. Jeg ser for meg at dersom jeg begnner på senter så kommer jeg til å trene mer de dagene også. Kjipt å kjøre ut til treningsenteret for kun 30 min liksom...

Har uansett lyst å prøve dette programmet her to ganger i uken i tillegg til ryp :) Hvem har vel ikke lyst på fin rompe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en titt på videoane !! :D kanskje det er mulig å trene ditta etter 4x4 intervall? som du sa, kjipt å reise ned for å trene kun 30 min! og siden dissa rumpeøvelsene ikkje tar like hardt innpå som heile styrkeprogrammet for RYP går det kanskje an å ta dissa to i samme treningsøkt hvist man trena på treningsenter! eller ka trur du ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...