Gå til innhold

Fra toppidrettsutøver til treningssenter ...


needsomehelp

Anbefalte innlegg

Hei,

Først og fremst vil jeg si at jeg nettopp har registrert meg og det kan derfor godt hende jeg gjør alt helt feil nå - si ifra :)

Som dere sikkert har forstått så drev jeg tidligere med toppidrett, nærmere sagt svømming - hvor jeg trente opp imot 25-30 timer i uken (jup, svømming er tidskrevende idrett..) men sluttet nå i April. Med tanke på at jeg har drevet med svømming i 15 år, er overgangen fra 25+ timer i uken - 5-10 timer i uken relativt stor.

I 5 mnd har jeg trent relativt lite - veldig lite. Og har derfor mistet en del muskler + lagt på meg 2-3 kg. I tillegg til jobber jeg som modell(internasjonalt) og jeg har fått beskjed om at jeg er nødt til å minske målene mine..

Pr dags dato er målene mine følgende: Bryst 90 cm, midje 66 cm, hofte 99 cm.

Byrået ønsker jeg skal være: Bryst 90 cm, midje 62, hofte 94.

Jeg har kommet i gang med treningen og trener ca 1,5 - 2 timer 5 ganger i uken hvor jeg varierer mellom spinning/løping/gåing men lite styrke. Har dessverre lite oversikt over kalori inntaket, men passer på inntak av karbohydrater og har økt inntak av proteiner(umettet fett - kylling osv) og fibre(grønnsaker)..

Kan noen med litt peilig vær så snill å si meg om jeg er på rett vei, om jeg evt bør gjøre noen justeringer osv?

Dette ble kanskje litt langt, beklager for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening er den beste resepten på å bevare muskelmassen når du skal ned i fettprosent, så du bør minimum trene styrke 3 ganger i uken.

Klarer du å redusere fettprosenten uten å telle kaloriene er det veldig bra, men så fort du eventuelt stagnerer bør du få kontroll over hvor mye du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for svar.

Jeg ønsker jo ikke å bevare samme muskelmasse jeg behøvde når jeg trente svømming, men du mener vel ikke at styrketrening har noen innvirkning på redusere fettprosent - kun for å opprettholde muskelmasse, right?

Jo, fordi dersom du har et kaloriunderskudd uten at du trener styrke vil kroppen likegodt hente energi fra musklene som fra fettlagrene, da blir du bare lettere uten at du får den formen du ønsker. Du er jo allerede slank og da er det større sjanse for å miste muskelmasse på diett enn om du var overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...