Gå til innhold

How to mix?


CaraMella

Anbefalte innlegg

Føler meg som en liten D-unge, må ha hjelp til alt men....:whistling:

Blir litt forvirra hvordan jeg skal legge opp diverse tilskudd jeg skal ta.

Kan nevne først at jeg har faste ifra 2230 - 1430 ett lite måltid før trening+ jacked, og trening rundt 1630.

Jeg skal da altså i løpet av dagen ta:

Omega 3 ( denne er grei , tar jeg med middagen)

CLA

D-vitamin

Kreatin

Hvordan burde jeg ta alt dette? Er det noe av dette som ikke "går sammen"

Tenkte å ta alt til middagen.. Men kreatin skal man ta flere ganger om dagen den første uka?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Ta det når det passer deg best ;)

Personlig tar jeg vitaminer/mineraler og omega 3 på kvelden, og ellers tar jeg kreatinet i shaken. Fiks ferdig, ikke noe mer å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Hvorfor droppe CLA?:) Hørt og lest så mye positivt med det, spess for oss med vanskelig mageflesk..:meh:

Det at det kan påvises effekt er ikke nødvendigvis det samme som at det er merkbar effekt, annet en på en slank lommebok.

Såvidt jeg husker var det lovende resultater på mus, men de resultatene som var påvist hos mennesker var i beste fall særdeles små, og i levende livet, ikke merkbar. Dessuten er dette over meget lang tid, så de pengene er nok bedre anvendt på mat. La oss si at det kanskje gir en 2% ekstra reduksjon, det vil si at om du klarer å ta av deg 10kg fett ila et år, vil det være 200g forskjell. Men om du må bruke 300kr måneden på cla vil du altså ha betalt 3600kr for å ta av 200g fett. Om du går ned 10 eller 9,8 kg for 3600 kr er for lite til at det er verdt pengene spør du meg, spesielt da de 200g like greit kunne kommet av 10kcal mindre om dagen.

Om vi da reduserer dette til 1kg vektnedgang så er 20g f.eks gevinsten av CLA. Dette gjelder også andre "slankende tilskudd"

Kost/nytte tanken er grei her.

Nå setter jeg det på spissen så ta tallene med en klype salt :)

"

CLA – Konjugert linolsyre

CLA finnes ikke bare i form av kosttilskudd, du finner også en liten del i meieriprodukter og kjøtt. CLA er trolig det kosttilskuddet som har mest tvetydelig forskning bak seg – mye fordi tabloidavisene og bransjen ikke forstår forskjellen mellom mennesker og dyr. Det er ingen automatikk i at det man finner ut på rotter og mus er overførbart til mennesker – det er bekreftet mange ganger.

Men også i studier på mennesker er resultatene uoverensstemmende. Dette inkluderer studier av både kort og lang varighet. Dette er nok det eneste kosttilskuddet jeg vil anbefale deg å teste selv, for så å gjøre deg opp en mening.

I forsøkene er det brukt ulike doser, og man ser ingen dose/respons-effekt. Det ser derimot ut til at en lav og fornuftig dose både er tryggest og gir størst effekt. 2-4g CLA pr dag fordelt over flere doser ser ut til å kunne gi god effekt, i alle fall på noen."

http://fitnessbloggen.no/den-store-kosttilskudd-guiden/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev til en annen fyr (siterer meg selv altså) :

I flere studier på dyr har det blitt observert at et økt inntak av CLA reduserer kroppsvekten og endrer kroppssammensetningen mot redusert fettmasse og en liten økning i muskelmasse. Derfor har det blitt en stor interesse for dette tilskuddet. Men de forsøkene som har blitt gjennomført på mennesker (dyr og mennesker kan ikke sammenlignes..) har imidlertid så langt ikke funnet de samme effektene på kroppsmasse og kroppssammensetning som i disse dyrestudiene. I tillegg er det observert at et stort inntak av CLA kan gi økt risiko for å utvikle diabetes og hjerte- og karsykdom. (Skåre 2004) Det er derfor ingen gode holdepunkter for å anbefale CLA-tilskudd til idrettsutøvere eller andre i dag.. Ville kanskje heller prioritert litt ekstra kardio eller så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev til en annen fyr (siterer meg selv altså) :

I flere studier på dyr har det blitt observert at et økt inntak av CLA reduserer kroppsvekten og endrer kroppssammensetningen mot redusert fettmasse og en liten økning i muskelmasse. Derfor har det blitt en stor interesse for dette tilskuddet. Men de forsøkene som har blitt gjennomført på mennesker (dyr og mennesker kan ikke sammenlignes..) har imidlertid så langt ikke funnet de samme effektene på kroppsmasse og kroppssammensetning som i disse dyrestudiene. I tillegg er det observert at et stort inntak av CLA kan gi økt risiko for å utvikle diabetes og hjerte- og karsykdom. (Skåre 2004) Det er derfor ingen gode holdepunkter for å anbefale CLA-tilskudd til idrettsutøvere eller andre i dag.. Ville kanskje heller prioritert litt ekstra kardio eller så ;)

you just got science'd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...