Gå til innhold

Sammensetning av næringsstoffer..


Jen

Anbefalte innlegg

Har plottet inn på diett.no hva jeg har spist idag, men lurer nå veldig på om sammensetningen av næringstoffene er helt feil??

Diagrammet viser at jeg får i meg 42% fett, 33%protein og 25% karbohydrater. Jeg går på en diett, skal ned i vekt. Ligger på ca 1600 kcal om dagen. Har kuttet ned en god del på karbohydratene, men ble litt overrasket over hvor mye som er blitt erstattet med fett.. er dette greit på en diett? Jeg spiser ellers ca 120 g protein, det er 2x min kroppsvekt. En dag består typisk av smoothie med melk, proteinpulver, jordbær og havregryn, en ss selolje, kyllingsalat med litt oljedressing, skyr, til middag blir det noe magert kjøtt eller laks med grønnsaker og potet, ris eller fullkornspasta. Til kvelds et par egg, et eple, litt melk og kanskje et knekkebrød. Ser dette greit ut? Ble skeptisk når jeg så hvor mye fett det var, men det gjør kanskje ikke noe når man er på diett? Føler meg forsåvidt helt fin og har bra med energi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ser kjempebra ut jeg :) Ofte kan man ble overasket over fettinntaket fordi man glemmer at fett inneholder over det dobbelte av energi som de andre næringsstoffene. Fett er sunt for deg :D

Takk for det:-) Da skal jeg ikke bekymre meg for det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...