gammelkaffe Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ryp er vel et fullkroppsprogram - egnet for treningsfrekvens <3x pr uke. Jeg er ganske nybegynner og trener noe jeg selv kaller ryp, dvs jeg har 6-ukers blokker med 1 pauseuke i mellom, 12, 8 og 5 reps x 3 sett (og dropsett 2 siste ukene) med øvelsene knebøy, markløft, skrå benk, foroverbøyd roing, nedtrekk til bryst, bicepscurl, fransk press og militærpress... Det fungerer fint for meg, men ikke helt sikker på om det kan kalles ryp, eller om det overhode er et godt sammensatt program. Et sted leste jeg at man skal ha en presse- og en trekkeøvelse for alle kroppsdeler (bein, mage/rygg, armer), og i så måte TROR jeg at øvelsene i min ryp er greie - uten at jeg tør vedde min venstre arm på det. Jeg trener en god del løping i tillegg, sone 1-turer de dagene jeg har styrketrening + 2 sone 3-økter pr uke tonelone 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6106-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-ryp-program/page/2/#findComment-533264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.