Gå til innhold

Frokost og lunch... De knekker meg.


Sansa

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og legge om kosten, men jeg er helt idiot på frokost og lunch. Som regel ender jeg med å drikke en kaffelatte med sirup til frokost, og så noen brødskiver til lunch. Jeg skjønner jo at dette ikke er den beste slankekosten, men jeg får altså ikke til å tenke ut noen lettvinte ting å ha med på jobb. Jeg lager salat et par ganger, og så detter jeg av siden brødskivene og kaffen jo er enklest.

Jeg skal ned 10 kilo, er nå 67 kilo, og 160 cm høy. Det høres ikke mye ut kanskje, men jeg har allerede nesten type 2 diabetes, så kiloene må bort!

Når det sklir ut på dagen, sklir jeg som regel ut på kvelden også. Trening har jeg nesten gitt opp siden jeg har vært syk i snart 3 mnd. Men jeg er bedre nå, og håper jeg kan begynne om en uke.

Er det noen her som vil dele sine hverdagsrutiner og oppskrifter med meg? Jeg trenger desperat hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40g havregryn

12.5g hvetekim

12.5g kruskakli

10g linfrø

2.5dl melk

1.5dl vann

Kok opp og la putre litt.

Ha i 2 eggehviter og en scroop med yndlingsproteinpulveret ditt og rør som rakkern. La koke litt. Spis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag nå for tiden kan se slik ut for meg.

Frokost: 80 g axa havregryn (den grønne pakken) blandingsforholdet er 1 dl havregryn med en dl kokt vann.

bruker og ha 3 ss cottage cheese, kanel, litt rosiner og litt lavkalori jordbærsyltetøy (kjøpt i sverige)

Lunsj.

150 g karbonadedeig.

salat, agurk, paprika, ofte avocado i,det er veldig godt:D

Lunsj2/mellommåltid/middag, kall det hva du vil.

1 skyr med druer, av og til honningmelon.

Middag/kveldsmat.

150 g kyllingfilet, isbergsalat, fetaost. (fetaost er ikke så sunt, men jeg må ha noe i middagene som gjør at jeg gleder meg ekstra, og klarer å holde meg unna søtsaker.)

Drikker maaaaaaasse vann, så mye jeg klarer og gjerne mer. Det gjør at jeg alltid er mett, og da vil jeg ikke ha noe søtt. Drikker alltid mye vann før måltidene, og samtidig som jeg spiser, og minst 0,5 liter etter jeg er ferdig. Men jeg er et ekstremt tilfelle av SØTSUG etter middager og alltid ellers også egentlig. For å drikke så mye vann, så drikker jeg appelsin fun saft for tiden, nam. Og så drikker jeg en søt kopp te (blander flytende natreen i) på kvelden, den koooser jeg med :)

For at jeg skal klare å spise dette så må jeg ha noe å gjøre hele dagen, for er jeg hjemme blir jeg gående å spise alt jeg finner og lage/bake alt jeg har lyst på. Så et godt tips er og alltid gjøre noe!

Burde kanskje spurt om du sliter med søtsug kanskje :p Men tipsene her gjelder for å spise annet også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typiske frokoster/lunsjer hos meg; :)

- Havregrøt (med varrierende topping; sukrin, kanel, kardemomme, kanel, rosiner, hakkede mandler, eplebiter, sukkerfritt syltetøy, kakaopulver, proteinpulver e.l)

- Kyllingfilet/kalkunfilet/laksefilet/makrell e.l med masse grønnsaker, mager kesam, sukkerfri ketchup og masse krydder

- Omelett av egg, eggehviter, en skvett melk, grønnsaker og kokt skinke (her er det bare fantasien som setter grenser for innhold!)

- Pannekaker av denne basisoppskriften; mandelmel, egg, eggehviter, fiberhusk, sukrin, kanel, kardemomme, litt salt og litt vann (toppes f.eks med mager kesam, cottage cheese, sukkerfritt syltetøy, sukrinmelis, kanel, kardemomme, proteinpulver, kalorifri sjokoladedip eller kalorifri karamelldip fra iherb.com)

- Tunfiskrøre av tunfisk, mager kesam, salt, pepper, litt sitron (kan spises alene, sammen med grønnsker eller på grovt brød/knekkebrød!)

- Sjokoladegrøt av 5 ss mager kesam/skyr naturell, proteinpulver med sjokoladesmak, en skvett vann/melk, sukrin og en klype salt (smaker nydelig og kan toppes med hva enn du ønsker; nøtter, bær, rosiner, kakaonibs osv.)

- Skyr (gjerne med smak) med f.eks bær, nøtter, sukrin, havregryn, kanel, kardemomme eller frukt (igjen; kun fantasien setter grenser!) Dersom du blander 1-2 ss vann i Skyr blir den mer flytende og "youghurt-aktig".

- Eggefluff av 3-6 stivpiskede eggehvitter med sukrinmelis og sjokoladeproteinpulver (dette smaker FANTASTISK! Nesten som sjokolademousse! Mmmm! :) Fjerner søtsuget totalt, gjør deg veeeeeldig mett og inneholder masse proteiner - kan man be om mer!?) :)

Dessuten drikker jeg MASSE iskaldt, rent vann og sort kaffe til måltidene. Spiser så og si alltid også et egg til frokost, med mindre jeg har laget omelett.

Håper dette var til hjelp og inspirasjon! :)

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva med middagsrester på jobb? En nisteboks med stekt kyllingfilet, ris, avocado, tomater etc etc slår brødskivenista ned i søpla anyday :) Lag nista klar kvelden før, så får du god tid morgenen etter. Er en veldig travel student som får både skolegang, trening, jobb og matpakker for hele dager til å gå opp hver dag, så det handler bare om å innarbeide gode rutiner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...