Gå til innhold

Frokost - for mye protein?


Friskus21

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaget diett.no og logget inn frokosten min, men fikk litt hakeslep da jeg så næringsfordelingen og det overdrevne proteininntaket mitt. Trodde da ikke det var så mye protein i frokosten. 95.7g protein er vel overkant mye til frokost? Har ikke spist dette særlig lenge, men var lei av havrgrøten, så gikk heller over til omelett (egghvitte+ helt egg, kalkunnskinke og grønnsaker) + speltlompe med ost og skinke. Hvordan bør næringsfordelingen i frokost sånn ca være? Ser jo selv at dette det er for lite fett og karbohydrater, men er litt usikker på fordelingen

post-6983-14440838383547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være veldig mye kalkunskinke og skinke for å få så mye proteiner, men så lite fett?

Kan være feil i noen av matvarene du har registert også. Du må ha nesten et halvt kilo kalkunskinke for å få denne proteinmengden. Legg gjerne ut bilde som viser hva du har spist også med antall gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønte at det måtte være noe feil, så sjekket næringsinnholdet i hver av matvarene. Det ene egget innholdt tydligvis bortimot 70g protein hvilket forklarer det usannsynlige høye proteininnholdet (26.g protein totalt var det som egentlig var riktig). Men lurer fortsatt på hvordan fordelingen mellom de ulike næringsstoffene burde være i løpet av dagen, evt. en frokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få i deg ca 2gr protein pr kg kroppsvekt. Dersom du da veier 70 kg skal du ha 140 gram proteiner. Spiser du 4 måltider til dagen kan frokosten da inneholde 140/4 = 35 gram proteiner. Men her er det selvsagt et slingringsmonn både totalt til dagen og fordelingen pr måltid.

Karbohydratene kan gjerne ligge litt under proteinmengden, da unngår du store svingninger i blodsukkeret. Jeg vil også anbefale å fordele overvekt av dagens fettinntak i de første måltidene og spise mindre fett og mer karbohydrater til kvelds (http://fitnessbloggen.no/bli-en-fettforbrenner-med-biorytmedietten/).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønte at det måtte være noe feil, så sjekket næringsinnholdet i hver av matvarene. Det ene egget innholdt tydligvis bortimot 70g protein hvilket forklarer det usannsynlige høye proteininnholdet (26.g protein totalt var det som egentlig var riktig). Men lurer fortsatt på hvordan fordelingen mellom de ulike næringsstoffene burde være i løpet av dagen, evt. en frokost?

Hihi, 70g protein i et egg på 50-60g :thumbsup: Diett.no er ikke heeelt god alltid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ulempen med at brukerne kan registere egne matvarer som andre også kan gjenbruke.

Logger alt på egen hånd, jeg, så da slipper jeg det :) Selv synes jeg det går utrolig fort! Samtidig lærer jeg mye mer om næringsinnhold i ulike varer, og ikke bare plotter alt inn og lar diett.no gjøre jobben for meg.

Også blir jeg dritflink i hoderegning :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...