Gå til innhold

Kosttilskudd - Tollen


Lask

Anbefalte innlegg

Hei. Har bestilt jack3d og craze fra PN. Og spurte om det var mulig at de kunne merke gaven med en verdi til under 200 kr / bytte etikettene på selve produktene, så om de ble åpnet i tollen, skulle det ikke være noe problem å få sendt videre igjen? Men har egentlig ikke peiling på dette, så lurte på om det er noen som har erfaring med å få tilsendt det på denne måten? Fungerer det faktisk, eller? Og man slipper vel MVA. Så lenge den har en verdi til under 200 kr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestilte craze fra pn selv, for en liten stund siden.. Jeg spurte ikke om de kunne merke det som gave osv :p

Men uansett, når jeg fikk pakken, så hadde de skrevet at det var kosmetikk, og craze´ en hadde de teipet over med en svær hvit teip :p men kom igjennom tollen, så jeg er fornøyd ^^ hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Å få de til å skrive ned verdi er greit nok. Men ville vært litt mer forsiktig med å få moddet etikettene da dette ser ekstremt tvilsomt ut om tollen skulle finne på å åpne pakken. Det er ingen grunn til at emballasjen skal moddes da det juridisk sett er fullstendig legit å importere disse tilskuddene.

Ps. sørg for at kommunikasjon vedr verdi ikke gjøres på selve ordreskjemaet da dette sendes inn ved kontroll. hold det på e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går igjennom ofte, men blir stopt av og til også. Hvorfor ikke bruke Patric, proteinshoppen strømstad? Han kjører til norge å sende fra norge. bare legg han til på facebook;) Lett, kjapt å trygt å bra service.

Har vært innom tanken, men er mye dyrere. Skal ikke bestille så ekstremt mye heller, så en fraktpris på 300 kr. blir endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få de til å skrive ned verdi er greit nok. Men ville vært litt mer forsiktig med å få moddet etikettene da dette ser ekstremt tvilsomt ut om tollen skulle finne på å åpne pakken. Det er ingen grunn til at emballasjen skal moddes da det juridisk sett er fullstendig legit å importere disse tilskuddene.

Ps. sørg for at kommunikasjon vedr verdi ikke gjøres på selve ordreskjemaet da dette sendes inn ved kontroll. hold det på e-post.

Hmm. Snakket med de på e-post først, de sa jeg bare skulle skrive det i ordreskjemaet, så var ikke det noe problem. Men du skriver at det er fullstendig legit å importere disse tilskuddene? Har hørt om veeeeldig mange som har fått stoppet jack3d i tollen, som bare har blitt sendt tilbake igjen. Men jeg har ikke peiling, så jeg bare spør. Takk for svar forresten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Hmm. Snakket med de på e-post først, de sa jeg bare skulle skrive det i ordreskjemaet, så var ikke det noe problem. Men du skriver at det er fullstendig legit å importere disse tilskuddene? Har hørt om veeeeldig mange som har fått stoppet jack3d i tollen, som bare har blitt sendt tilbake igjen. Men jeg har ikke peiling, så jeg bare spør. Takk for svar forresten =)

De har vel bestilt fra USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel bestilt fra USA?

Hørt det er mye større sjanse for at det blir stoppet om det kommer fra USA. Ja, men hvis det blir stoppet, og blir sendt tilbake, er det jo fordi det ikke er tillatt i landet det blir sendt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
noen som har prøvd International Airmail? lettere forbi tollen?

Hehe, alternativet til "international airmail" blir å organisere shipping med båt ala jetcarrier eller noe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...