Gå til innhold

Kink/strekk


Viebie

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne tråden her, så jeg prøver meg!

Våknet med kink i nakke/skulder i forrige uke, og har tatt det rolig pga det. Merket ingenting før jeg var på trening i går og trente skulderpress. Da skar det seg totalt, og når jeg stiv fra nakken og ned i skulderen...

Noen som vet om det er noe man gjøre for å bli fortere kvitt det, og om jeg burde holde meg unna trening av rygg/skulder de neste dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kink i nakken går alltid over av seg selv. Behandlingen går i grunn kun ut på å lindre symptomene. Det er viktig med avlastning og god støtte for nakken for å påskynde bedringen. Halskrage eller hodeputer kan gi fin støtte i et par dager. Smertene kan dempes ved smertestillingene medikamenter som Ibux og Paracet.

I veldig sjeldne tilfeller opplever man at smertene ikke går over. Dersom det ikke er bedring i løpet av to uker, henvises man som regel til spesialist. De aller fleste vil være bedre etter 2-3 dager og fullstendig frisk etter 7-10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...