Gå til innhold

Mitt lille program for en ganske så utrent meg.


Espen T

Anbefalte innlegg

Dette er da det jeg plager min kjære utrente kropp med, føre jeg startet for ca en måned siden er vell "noen" år siden sist den kjente de store utfordringene.

Planen med den er å få opp kondisjonen og fjerne rundt magen, og lengre frem få formet litt på kroppen, hadde jo ikke skadet med markeringer akkurat.

Oppvarming

Sykkel 15 min ( Bytter antagelig til mølle og ser litt på hva jeg orker/føler er nok )

Romaskin ca 5 + min

Alpha Reverse flye Standing 10x3 ( plate 2 ) Om dette sier noe ;)

Crunch i tau 15x3

Beinpress 10x70kg x 3

Brystpress 10x27,5kg x3

Korsrygg benk 10x3

Tilbakemeldinger og tips av alle slag tas i mot med glede, både for oppstarten som nå og for fremtiden med tanke på markering osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt usikker på løse vekter ol., hatt en prolaps nederst i korsryggen og litt urolig for å løfte feil, selv med veiledning i starten kjenner jeg meg selv litt for godt der, fort gjort å gjøre feil føler jeg. Er frivekter ett bedre alternativ enn maskinene eller er dette en ren smakssak ( tror vell det er det samme kanskje? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å virke kverulant, på hvilken måte? bare undrer?

Ved å løfte frivekter bruker du mye mer støttemuskulatur for å stabilisere. F. eks. trener knebøy både korsrygg, mage og lår mens beinpress bare trener lår. Ved å kjøre stående skulderpress/militærpress får kjernemuskulaturen kjørt seg hardt. Det samme er ikke tilfelle når du gjør skulderpress i maskin. Du får gjort mer på kort tid med frivekter. For å erstatte markløft trenger du en beinøvelse, en ryggøvelse, en kjerneøvelse (mage og korsrygg) og en underarmsøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker takker. Det besvarte det meste og litt til, får ta en prat med PT´n å se om jeg ikke kan få litt hjelp med det da.

Er jo helkroppstrening som er planen nå, kommer meg som oftest ikke avgårde til treningen mer en 2 ganger i uken så føler att å ta hele kroppen samtidig er best, i allefall frem til jeg får ordentlig struktur på treningen.

Takk igjen for forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...