Gå til innhold

Treadmill eller sykkel....


Espen T

Anbefalte innlegg

Har en kondisjon som er la oss kalle den "litt" under middels ;) Men har endelig kommet igang igjen.

Men så er det da. Sykkel eller mølle... har som flere her har skrevet om, problmere med melkesyre i lårene spessielt venstre av en eller annen grunn, Men kun om jeg sykkler, kan gå leeenge men sykle funker dårlig pga melkesyra, vill jeg få bedre utnyttelse av å heller gå lengre ?

Føler vell att jeg får bedre utnyttelse av å gå raskt også forde jeg slipper å frustrere meg over melkesyra. What to do what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel egentlig hva du vil bli god til? :)

Går fint an å sykle uten å få melkesyre, bare start pent og hold en høy frekvens uten for stor motstand :)

Er ikke store motstanden som skal til desverre, men er mest for å få opp en generell kondisjon egentlig, det er bare endel av ett helkroppsprogram for å komme i bedre form og fjerne en kilo eller 2 / forme kroppen kroppen. ingen planer om store sykkel ritt eller marathon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiller det ikke så stor rolle hva du gjør, men rask gange på mølla med noen % stigning funker greit :)

Kjørte på en 4-5 på stigning og rundt en 5-6 kmt sist nå og det var nok til att jeg kunne holde på en stund, dette var dog etter att det orginale programet var kjørt som starter med 15 min sykling, så tror kanskje det blir å bytte til mølle som oppvarming føre resten av programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...