Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ved slump klarte jeg å lage noe skikkelig digg. Prøvde meg på pannekaker, men siden røra blei litt tykk prøvde jeg å slenge det i muffinsformer og jaggu hadde jeg hellet med meg! Så tenkte jeg skulle dele oppskriften jeg brukte.

1 beger CC

40g Mandelmel

2 egg

1 eggehvite

40g proteinpulver (jeg brukte TN ProZyme med vanilje)

1 spiseskje bakepulver

1 spiseskje fiberhusk

1 spiseskje smeltet smør (Kan sløyfes)

Sukrin, kardemomme og kanel etter behov.

Vanilje essens

Vann etter behov. (evt fløte om du har plass til litt mer fett i hverdagen)

Mos CC og Egg og tilsett alt det tørre og rør godt. Stekes enten i panne, vaffeljern eller i muffinsformer i 200 grader i ca 20 minutter.

Denne røra blir relativt tykk, men det justerer du med væske.

Næringsinnehold i hele røra:

102 g protein

8,4 g karbohydrater

36g fett

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5553-proteinpannekakervaflermuffins/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 uker senere...

Prøvde denne nå, men brukte kokosmel istedenfor. Synes ofte kokosmelet suger til seg så mye væske så hadde i en god del vann, men de ble gode:) Hadde i 3 ss sukrin, men kunne sikkert hatt enda mer. Jeg brukte sjokoladewhay, men synes ikke sjokoladesmaken ble så fremtredende. ( jeg hadde50g hakket 70 % sjokolade i også. så ble jo smakende nok sjokolade uansett.)

Gode:)

Prøvde denne nå, men brukte kokosmel istedenfor. Synes ofte kokosmelet suger til seg så mye væske så hadde i en god del vann, men de ble gode:) Hadde i 3 ss sukrin, men kunne sikkert hatt enda mer. Jeg brukte sjokoladewhay, men synes ikke sjokoladesmaken ble så fremtredende. ( jeg hadde50g hakket 70 % sjokolade i også. så ble jo smakende nok sjokolade uansett.)

Gode:)

Så fint du er i gang med bakingen! :) Håper du får mange suksessfulle oppskrifter! Jeg feilet mye i starten :p Nå ligger det naturlig i fingrene ;)

Vi får se om det blir så mye søtbakst da. Mannen er sånn at hvis han ikke får the real thing vil ha heller la være, jeg på min side er ikke så fan av bakevarer men for ungenes del er det jo supert om jeg kan finne noe sunt og godt som ligner, boller, muffins osv. De elsker allerede havregøt og CC pannekaker:) Så det er jo bra:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...