VimZa Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kan starte med å fortelle litt om meg selv, for dette blir første tråden jeg poster her, har fulgt med en stund, men ikke turt og poste noe selv enda..! Jeg er ei jente på 25år som lenge har holdt på med vektreduksjon og livsstilsendring. Mine tall fra start til nå er som følger: BMI: før 34.5 nå 24.3 Vekt: før 79.8kg nå 57.7kg Midjemål: før 95cm nå tror jeg det er 72cm Alt det er vel å bra, men har fortsatt endel igjen, har fått et mye sunnere kosthold enn før også, jeg var en av de som drakk 3 liter cola og spiste godteri, sjokolade og kjeks hver dag så ikke akkurat rart jeg blei feit. Har fortsatt mye forbedring på kosthold og trening også. Vil ha vekten ned til ca 52kilo og mindre midje og magemål... Har prøvd å trene styrke med strikker underveis men har stort sett blitt turer og øver meg på å jogge. Føler det går greit enda med vektreduksjonen, går stort sett ned litt hver uke så den stresser jeg ikke med. Sånn det var litt om meg, det jeg trenger hjelp til er jeg trener hjemme og har litt vekter og noen kettlebells, er det siste jeg synes er kjekkest og holde på med... Men ikke akkurat dreven på det eller peiling på hvordan jeg kan legge opp et godt opplegg som trener helst hele kroppen og trenger litt hjelp til tips og veiledning. Skal snart til legen og ta ny inbody test og da håper jeg å ha fått ned fettprosenten endel siden sist, men skulle gjerne sett at jeg ble litt sterkere. Noen av de kettlebellsøvelsene jeg har tatt føler jeg at jeg kan ta altfor mange av før jeg blir sliten og greit nok, får økt muskelutholdenheten min, men ikke det jeg er mest opptatt av nå, vil bli sterkere og kanskje på sikt kan det også få basalforbrenningen min litt opp.. Det å kunne vært en veldig fin bonus, men trenger å stramme opp kroppen.. Jepp det var vel det.. Natalie 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oil Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Først grattis med bra resultat så langt:) Jeg ville ha brukt youtube til å finne diverse kettebelsøvelser. Tar kanskje litt tid å kikke igjenom, men du vill garantert finne noen øvelses varianter som vil gi deg maksimale utfordringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Først grattis med bra resultat så langt:) Jeg ville ha brukt youtube til å finne diverse kettebelsøvelser. Tar kanskje litt tid å kikke igjenom, men du vill garantert finne noen øvelses varianter som vil gi deg maksimale utfordringer. Takk for det, jada.. Har jo kommet langt sånn vekt messig.. Men ser at det er endel fett igjen å få vekk samt å få litt mer muskler enn jeg har nå.. De første gangene jeg gikk til inbody test falt jeg faktisk under kategorien svak. Det sier litt om hvor mye kroppen hadde forfalt da jeg trente kickoxing aktivt før.. Har kikka litt på you tube og sånn.. Men synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal trene og det å finne et komplett treningsopplegg.. Hører så mye forskjellig..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oil Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Har kikka litt på you tube og sånn.. Men synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal trene og det å finne et komplett treningsopplegg.. Hører så mye forskjellig..! 2-3 serier på alle øvelser eller eller http://www.youtube.com/watch?v=8yacwvzrBTY eller (disse kan du bruke kettebels på, fant bare ikke noen video av det) Bruke disse over som en base av øvelser som skal være med i hver økt. Så kan du legge til: *Push ups varianter *Sidehev eller skulderpress m/kettebels *En kettebels øvelse for triceps og biceps *Par mage øvelser + noen kettebels sving øvelser om du ikke føler du har fått nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 2-3 serier på alle øvelser Bruke disse over som en base av øvelser som skal være med i hver økt. Så kan du legge til: *Push ups varianter *Sidehev eller skulderpress m/kettebels *En kettebels øvelse for triceps og biceps *Par mage øvelser + noen kettebels sving øvelser om du ikke føler du har fått nok. Tusen takk for tips og video.. Skal prøve noen av disse, tror rett og slett jeg må ta og skaffe meg noen flere og tyngre kettlebells..! Trenger sikkert ulik tyngde til ulik øvelse da det vil variere hvor sterk jeg er, men merker at på noen av de øvelsene jeg har tatt før har jeg kunnt ta 22rep x 3sett og det blir du ikke akk sterkere av.. Er akkurat på nybegynner stadiet når det kommer til regn styrketrening så får prøve meg litt frem.. Men kanskje satse på å få bestilt iallefall 12 og 16 kilo ganske raskt.. evt hoppe rett på 16 og 20? Men ser her at jeg kanskje burde hatt to av hver men det får bare vente litt for har funnet meg den kettlebells typen jeg liker og de er ikke av de aller billigste, ikke at det er så super dyrt heller, men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 2-3 serier på alle øvelser Bruke disse over som en base av øvelser som skal være med i hver økt. Så kan du legge til: *Push ups varianter *Sidehev eller skulderpress m/kettebels *En kettebels øvelse for triceps og biceps *Par mage øvelser + noen kettebels sving øvelser om du ikke føler du har fått nok. Nå satte jeg sammen et styrke opplegg med noe av det du foreslo, å ganske mange andre øvelser fra en sånn kettlebellsdvd.. Igår var første dagen jeg fikk testa det skikkelig og kjenner det godt i armer, rygg og lår... Men magen derimot.. Der trenger jeg rett og slett noen øvelser som kan duge..! Noen gode forslag?? Har ikke så veldig tung kettlebell enda, men blir flere øvelser som går litt på det samme "tror jeg" Samt at det er greit å få lært seg teknikken skikkelig før jeg legger på mer vekt.. Men må få bestilt meg noen tyngre ganske raskt tror jeg..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oil Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Nå satte jeg sammen et styrke opplegg med noe av det du foreslo, å ganske mange andre øvelser fra en sånn kettlebellsdvd.. Igår var første dagen jeg fikk testa det skikkelig og kjenner det godt i armer, rygg og lår... Men magen derimot.. Der trenger jeg rett og slett noen øvelser som kan duge..! Noen gode forslag?? Har ikke så veldig tung kettlebell enda, men blir flere øvelser som går litt på det samme "tror jeg" Samt at det er greit å få lært seg teknikken skikkelig før jeg legger på mer vekt.. Men må få bestilt meg noen tyngre ganske raskt tror jeg..! Søk på youtube "kettebel abs exercises". Så kan du se om noen av disse kan øvelsene kan passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Søk på youtube "kettebel abs exercises". Så kan du se om noen av disse kan øvelsene kan passe. Oki... Tusen takk... Lurer på om jeg skal opprette en logg eller noe her jeg så kan jeg kanskje få litt veiledning på hva som er passende på en styrke økt:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oil Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Oki... Tusen takk... Lurer på om jeg skal opprette en logg eller noe her jeg så kan jeg kanskje få litt veiledning på hva som er passende på en styrke økt:p Opprett en logg vil jeg absolutt anbefale. Da kan du spørre om hjelp, og folk kan komme med tips osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Opprett en logg vil jeg absolutt anbefale. Da kan du spørre om hjelp, og folk kan komme med tips osv mhm... vet bare ikke under hvilken kategori jeg skal putte den.. For målet mitt er jo også å bli kvitt de siste kiloene.. Men like mye og bli sterkere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oil Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Plasser den under kategorien som passer til din langsiktige målsetning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 med tanke på at det ikke er så mange kilo igjen til mål burde jeg vel da velge sterkere. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oil Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 med tanke på at det ikke er så mange kilo igjen til mål burde jeg vel da velge sterkere. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Amundsen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hakke peil på kettlebells da, så jeg synes disse kommende øvelser er greie. Har du manualer der du kan regulere vekta og en justerbar benk (kjekt å ha)? Eksempel "bryst/skuldre/triceps/mage"-dag Bryst: Skuldre: Skuldre på siden (deltamuskel på ytre side): Bakside skulder: Triceps: og Mage: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VimZa Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Hakke peil på kettlebells da, så jeg synes disse kommende øvelser er greie. Har du manualer der du kan regulere vekta og en justerbar benk (kjekt å ha)? Takk for tips..! Ja har et sett manualer og.. Men er kettlebells jeg er blitt hektet på.. hehe---! Men ikke noe i veien for å ta et par øvelser med manualer også... Tror jeg har fått laget et ganske komplett program med kettlebells, fant noen mage øvelser jeg skal legge inn også.. Så får vi se da.. Kanskje jeg får lagd meg en loggbok senere idag og lagt inn alle øvelsene.. Må bare finne ut hva alle heter.. Så kan jeg få litt mer veiledning da på hva jeg mangler da..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.