Gå til innhold

Oppkarbing??


Eivind

Anbefalte innlegg

Hei! Mitt navn er Eivind Hammer. 22 år og jobber som tømrer.

Er over middels opptatt av kosthold og trening, men er uten kompetanse på områdene. (foreløpig)

Anyways. Mitt problemstilling er som nevnt dette med oppkarbing, har lest på ulike steder at det kan være fordelaktig i forhold til et lavkarbo-kosthold. Med trening som en del av hverdagen selvsagt.

Har prøvd et par runder med anbefalt inntak på 12-16 g/kg karbo over en periode på 1 1/2 dag ish.

(syntes det er store mengder mat, men kommer i mål.)

Poenget mitt er at etter denne oppkarbingen, så blir jeg mer "støl" enn hvis jeg ikke stapper på med karbo. Jeg kjenner mer at jeg har trent for å si det på en annen måte. Har vanligvis holdt meg til en proteinshake oppfulgt av et proteinrikt måltid en times tid etterpå.

Er det noe jeg burde fokusere mer på å få med ukentlig?

Har tatt det meste fra en artikkel rettet mot hormonet leptin.

(https://www.tn.no/drivkraft/artikler/leptin-det-magiske-hormonet)

Takker for fremtidige svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer vann følger karben inn i cellene, du får mer trøkk i musklene når du trener og blir stølere :) Lavt på karb minker vannet.. men om du velger mindre karb i ukedager, øk på fettet litt så har du energi likevel! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...