Gå til innhold

Nybegynner på jakt etter råd, tips og hjelp!


Eirik B.

Anbefalte innlegg

Hei alle dere flinke der ute!

Jeg er, som overskriften tilsier, en nybegynner. (håper denne tråden blir lagt i riktig forum, hvis ikke, kan noen flytte den).

For å starte denne tråden, kan jeg jo fortelle litt om meg selv, dagens livsstil og andre utfordringer jeg har;

Jeg heter da Eirik, er 25 år (-86 mod.) og er bosatt i Kongsberg.

Til daglig jobber jeg som servicetekniker, noe som innebærer mye reising og hotellovernattinger (dette er hva jeg ser som en av utfordringene).

Når jeg er ute og reiser, er det veldig fristende å bare stoppe på en bensinstasjon for å gjøre unna frokost/lunsj/middag for å få det fort unna, og komme seg kjappere til dit jeg skal.

Dette er, som jeg forsåvidt vet ganske godt, ikke bra.

Og når jeg først er fremme der jeg skal jobbe, så holder jeg gjerne på til mellom 18-2100, noe som gjør at tid til trening ikke er stor (jeg sier ikke nei takk til å jobbe mindre, for å få tid til å trene, for å ha sagt det!).

Jeg ble tipset om denne bloggen/forumet av ei jeg kjenner, som også har utfordret meg til å kutte brus helt og gå over til vann. Dette har jo forsåvidt gått helt topp nå i 2 uker, og jeg har ingen plan om å slutte med dette heller.

Jeg vet selv at jeg burde (må!) kutte både brus og crappy mat. Veide meg selv i går, og fikk ett lite sjokk da jeg så jeg hadde rundet 90kg. Jeg har alltid vært ganske tynn, så det å veie så mye, begynne å få mage og generelt være i dårlig form er jo en god oppvekker om at jeg burde begynne å gjøre noe med det.

Vil vel også nevne det at jeg trives ikke veldig godt på store treningssenter (noe jeg forsåvidt ikke har tid til å være på heller, siden jeg er såpass mye ute og reiser). Jeg kan derimot ta i bruk treningsrommene enkelte hotell har, men det skal sies at det ikke er overalt disse finnes heller.

Har lest og søkt meg frem til litt av hvert, men jeg må vel være så ærlig å si at jeg verken skjønner alt eller finner noe som egentlig passer meg helt.

Og det er her dere kommer inn!

Er det noen som har vært inne i samme situasjon og har noen tips og råd til meg?

Jeg vet generelt lite om hva som burde trenes for å få vekk fett, øke i styrke og rett og slett se bedre ut. Så alt fornuftig taes imot med stor takknemlighet!

For å oppsummere;

Mange hotellopphold, sene jobbkvelder og rask og dårlig mat.

Hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morn og velkommen Eirik!.

Jeg selv jobber som servicetekniker innenfor Byggautomasjon, noe som innebærer mange timer bak rattet (dog ikke så mange overnattinger enda).

Og har også funnet ut at fristelsen for å stoppe på Statoil for å ta seg en pølse eller lignende har vært utrolig stor.

Det jeg har funnet ut hjelper for meg er rett å slett og kjøre innom nærmeste butikk når du ser en, og kjøpe seg et par grove rundstykker og fiskekaker/ makrell i tomat / leverpostei eller hva som måtte friste mest, og samtidig kjøpe en pakke med plastkniver som du har i verktøykassa eller ryggsekken (noe du som oftest har med deg).

For min del så liker jeg å gi meg selv en "belønning" hvis jeg klarer å holde meg unna den dritten langs veien iløpet av uken, og kjøper meg en bolle på fredagen f.eks.

Ganske viktig å spise når du faktisk føler deg sulten, for hvis du ikke gjør det så blir det du som en stakkarslig rekrutt i militæret på sin første perm ute på byen, man går gjerne på det første og værste man ser.

Lykke til og stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har også funnet ut at fristelsen for å stoppe på Statoil for å ta seg en pølse eller lignende har vært utrolig stor.

Det jeg har funnet ut hjelper for meg er rett å slett og kjøre innom nærmeste butikk når du ser en, og kjøpe seg et par grove rundstykker og fiskekaker/ makrell i tomat / leverpostei eller hva som måtte friste mest, og samtidig kjøpe en pakke med plastkniver som du har i verktøykassa eller ryggsekken (noe du som oftest har med deg).

Dette burde så absolutt ikke være noe problem å få til! Er langt bedre, og tar ikke noe særlig lengre tid! :)

Finn din egen måte å trene på, hva DU liker. Det å ha det moro mens man trener er viktig får å holde motivasjonen!

Lykke til, dette klarer DU! ;)

Skulle gjerne ha gjort som du sier her, men som skrevet i innledningen også; jeg har null peiling på hva som burde trenes for å få resultater på det jeg ønsker! ;)

Takk for svar fra begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...