Gå til innhold

Stang med "polstring" i midten?


Ainanas

Anbefalte innlegg

På treningssenteret mitt har jeg lagt merke til at de har (i tillegg til helt plaine stenger) stenger som har en form for polstring i midten, en svart rull om noen skjønner hva jeg mener.

Er den der for å beskytte nakken, eller hva slags hensikt har det? Er jeg helt dust om jeg begynner å ta knebøy og markløft med den? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stanga vil være vond, helt til du slutter med padden. Dessuten så er det litt teknikk også så du får stanga til å ligge på litt "kjøttmasse" og ikke gnege på skuldre eller nakken. Men alt i alt er dette en vanesak, så den slutter å være ubehagelig etter en stund. Dessuten ligger stanga langt mere stabilt uten den padden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret mitt har jeg lagt merke til at de har (i tillegg til helt plaine stenger) stenger som har en form for polstring i midten, en svart rull om noen skjønner hva jeg mener.

Er den der for å beskytte nakken, eller hva slags hensikt har det? Er jeg helt dust om jeg begynner å ta knebøy og markløft med den? :p

Det er dust å bruke pussy pad på markløft, men å bruke den til knebøy er bare jentete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dust å bruke pussy pad på markløft, men å bruke den til knebøy er bare jentete :)

Jentete kan jeg overleve :D

Stanga vil være vond, helt til du slutter med padden. Dessuten så er det litt teknikk også så du får stanga til å ligge på litt "kjøttmasse" og ikke gnege på skuldre eller nakken. Men alt i alt er dette en vanesak, så den slutter å være ubehagelig etter en stund. Dessuten ligger stanga langt mere stabilt uten den padden :)

Så det kan hende at jeg har stanga for langt frem da? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentete kan jeg overleve :D

Så det kan hende at jeg har stanga for langt frem da? Eller?

Om den gneger på nakken så ja, se på bildene under, kan hende du har den feil og derfor trenger padden:

GALT:

vid00185_0001-300x224.jpg

RETT:

vid00185_0002-300x224.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den gneger på nakken så ja, se på bildene under, kan hende du har den feil og derfor trenger padden:

GALT:

vid00185_0001-300x224.jpg

RETT:

vid00185_0002-300x224.jpg

(PS: med forbehold at det er knebøy det er snakk om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(PS: med forbehold at det er knebøy det er snakk om)

Ja, det er knebøy det er snakk om! Dette forklarer ganske mye, jeg tror nok jeg har den for langt frem ja, lugger i håret og sånn noen ganger :p Skal teste å ha den bevisst lengre bak på ryggen neste gang. Kanskje jeg liker knebøy bedre da? Er forløbig ikke noe særlig fan av øvelsen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er knebøy det er snakk om! Dette forklarer ganske mye, jeg tror nok jeg har den for langt frem ja, lugger i håret og sånn noen ganger :p Skal teste å ha den bevisst lengre bak på ryggen neste gang. Kanskje jeg liker knebøy bedre da? Er forløbig ikke noe særlig fan av øvelsen :p

Som du ser av øvelsen så får du en liten "hylle" ved å løfte albuene litt opp og bak, her passer stanga godt, samt du får presset av armene holder stanga på plass på ryggen. Husk dog på at jo lengre ned på ryggen du har stanga, jo mer framoverbøyd må du være når du står "rett opp og ned". Du kan ikke rette deg helt ut, da går du på ræv, eller så mister du stanga. Tenk deg at du har en senterlinje du må holde.

Squat_Bar_Placement.jpg

Samme gjelder i bunnposisjon som sett av bildet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...