Gå til innhold

Hva er forskjellen på alt proteinpulveret?


KennethDreyer

Anbefalte innlegg

Hei,

Så tenkte jeg skulle gå til innkjøp av litt protein. Problemet er at stort sett uansett hvilken nettbutikk jeg går innom, så har de titalls forskjellige slag. Smak er en ting, men hva skiller de på kvalitet?

Har proteinpulveret fra de forskjellige også forskjellige bruksområder? Mitt ønske er å gå ned i fettprosent, så derfor spiser jeg sunt og trener mye - det funker forhåndsvis bra, men jeg merker at kostholdet mitt inneholder lite kjøtt. Jeg ønsker derfor å kompensere dette med å bare kjøpe den proteinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er nybegynner og ikke har noen intoleranser så er det stort sett bare smak og pris. Det vanligste og billigste pulveret er laget av mysekonsentrat, deretter kommer de litt dyrere som er laget av isolat. Myse taes opp raskt og er vel det som er mest optimalt etter trening. Du kan også kjøpe kasein som taes opp tregere, som er veldig bra som siste måltid på kvelden f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whey er Whey, finn et du liker smaken på og tåler prisen på. Ikke tenk for mye på om det er whey 80 eller whey 90 eller whey 100 etc. Det betyr ikke noe annet en antall gram protein pr 100g pulver. Men det er ikke her det er make it or break it på formen, er mest lommeboka som får kjørt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det eirich sier, så bør du vurdere kasein også. Alt annet er for spesielt interesserte. Kasein kommer fra melk akkurat som whey/myse, men tar lenger tid å absorbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...