Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Helt siden jeg begynte å trene for første gang (vært litt på og av) så har håndleddene mine alltid vært bøyd en del bakover når jeg trener benkpress. Uansett om jeg trener tungt eller lett. Er liksom slik teknikken min har blitt.:(

Bare slik det er sagt, så har jeg aldri kjent noe som helst smerter i håndleddene når jeg trener benkpress. (Eller andre øvelser for den del) Så jeg er mer redd for at brystet får dårligere trening, enn jeg er redd for skade i håndleddene for å si det slik! :p

Så.. Har dette noe å si når det kommer til selve brysttreningen? Gjør det at jeg får dårligere kontakt med brystmusklene under løftingen? Eller er det "bare" mer skadelig for håndleddene?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4997-b%C3%B8y-i-h%C3%A5ndledd-benkpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med stanga på feil plass vil du og få mindre kraft og mindre utbytte ja. Stanga skal ligge rett over underarmen, på tommelputa. Om det ikkje er eit problem i dag vil det bli det seinare etter kvart som stanga blir tyngre. Rett opp i det med ein gong så er du kvitt problemet.

Ja er vel bare å hive seg rundt å øve litt. :)

Tror igrunn ikke stanga er så veldig feilplassert. Den ligger ganske greit på tommelputa og ikke midt i hånden, er bare det at jeg knekker hele håndleddene litt bakover. Men det er vel ikke bra uansett, så er vel bare å kvitte seg med uvanen!

Gjorde det selv i begynnelsen, fant ut at jeg var litt svak i håndleddene. Fokuserte på lett vekt og ha rette håndledd en god stund og problemet løste seg selv ;)

Ja jeg skal prøve meg frem neste brysttrening! Er svært lite sugen på å gå ned i vekt, men skal selvfølgelig gjøre det om nødvendig. Satse på at om jeg greier det fint med oppvarming og lette sett, så vil det komme i de tunge også etterhvert! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...