Gå til innhold

Hormonelle endringer under PSMF

Anbefalte innlegg

Er det noen som har god oversikt over dette? Standard-rådet er vel å kun gå på PSMF i 6 uker, etterfulgt av minst to uker "normal" spising. Det skal, så vidt jeg forstår, normalisere leptin-følsomhet og -produksjon, samt oppregulere konvertering av T4 til T3 i leveren. Er det andre fallgruver her?

Grunnen til at jeg spør er at jeg allerede går på T4 og T3, så konverting mellom dem er relativt likegyldig - for å si det mildt. Det eneste jeg merker er at jeg har litt lavere T3-følsomhet enn tidligere. Leptin merker jeg at begynner å kødde med meg...

Så - kan noen som har tanker om det komme med innspill om PSMF er annerledes for personer med hypotyreose enn "normale" ?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/494-hormonelle-endringer-under-psmf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det ikke blir like stille som genuttrykk-tråden :p

Altså.. for guds skyld, dette er svært kompliserte spm og jeg måtte google litt her og der samt lese hele jevla PSMF artikkelen gitt her på FB for å i det hele tatt ha en formening om det! Så ikke forvent for mye ;)

Dette (http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html) er vel det nærmeste man kommer en forklaring, og den er ikke særlig dyp. Spesielt, for min del, så dekker den jo (selvfølgelig ikke) om det er spesialtilfeller for oss med hypotyreose (eller hobby-kjemikere som supplerer med "super-vitaminer")...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...