Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som opplver at dere får smerter i ryggen av styrketening når dere har mensen, eller like før, for den saks skyld? I går når jeg trente squat fikk jeg vondt i ryggen, og hadde samme kilo på, som jeg har pleid å ha de siste ukene. Jeg hadde også en god venn som trente på samme tid, som sa han så på teknikken min og syntes den var god. I motsettning til de siste gangene jeg har trenet, merker jeg det ikke i benene i dag, for måtte gi meg før benene var trette, fordi jeg fikk smerter. Når jeg tenker meg om, har jeg opplevd det samme tidligere, men har ikke hatt like vondt som nå, men den gangen tok jeg heller ikke så mange kilo.

Det kan vel kanskje nevnes at jeg er en av dem som uansett pleier å få litt vont i ryggen når jeg har mensen, men på lørdag toppet det seg, hvor jeg hadde problemer med å gå normalt på kvelden (og nei, hadde ikke trent før det :p).

Så lurer egentlig bare på om det er flere som har det sånn som meg, og hvordan løser dere det? Ikke trene så tungt? Heller trene benpress isteden for squat denne gangen om måneden? Jeg har studiedag i dag, så nå ligger jeg i sengen og har spist ibux, men den tok ikke alle smertene. Hadde egentlig planer om å kanskje ta en ibux og så ned å løpe litt, men det er jo helt uaktuelt når jeg nesten ikke finner stillinger det ikke gjør vondt i her jeg sitter/ligger/vrir meg.

Så noen med erfaringer bare kom, det blir jo for dumt å ende sengeliggende en gang om måneden pga. styrketreningen :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4916-styrketrening-og-mensturasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får vondt i ryggen av knebøy når månedens besøk kommer så kan beinpress være et godt alternativ da dette ikke vil belaste ryggen.

Selv har jeg aldri hatt disse problemene, men har vært plaget med ryggen pga andre årsaker, og da har beinpressen vært et veldig godt alternativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...