Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har holdt meg borte fra utfall siden jeg var 19 og skadet knærene på for mye aerobic. Utfall får meg til å føle knærene ryker ut av ledd. I dag skal jeg se om det går greit alikevel siden det er i et program jeg har begynt på. Men jeg ikke får det til.. -kan jeg erstatte med bulgarsk utfall i stedet? Det gjør faktisk ikke vondt. Hvilke andre alternativer er der?

Øvelsene jeg skal ta i dag er:

Knebøy

Utfall

Strake markløft

Lårcurls

Rygghev Crunches

Planken

Fortsetter under...

Skrevet

Bulgarsk utfall er en veldig god erstatning som gir mindre belastning på knærne siden du unngår trykket og den ekstra belastningen når du setter ned foten på utfall.

Skrevet

Det viktigste er jo at du holder deg unna øvelser som gjør vondt. Ellers er jo knebøy med strikk i 8 tall en fin rehab øvelse for knær (styrker rotatormusklatur i gluteus). Knebøy i seg selv er jo skadeforebyggende øvelse om det blir gjort riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...