Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og leser endel artikler om at det er lurt å måle rundt mage istedet for å veie seg. Jeg er sett på som en ganske tynn person, derfor har jeg startet med styrketrening for å stramme opp kroppen mer istedet for å fokusere bare på utholdenhetstrening.

Men, det står at damer ikke burde ha magemål over 80 cm, og at hvis du deler midjemål på hoftemål så skal ikke denne verdien overstige 0,8. Det gjør min i aller høyeste grad!

Midjemål: 82 cm

Hoftemål: 95 cm

Jeg har nesten ikke mage, jeg er jo tynn! Men jeg har heller ikke noe rumpe, noe som gener og lite styrketrening har skylda for. Men er jeg da overvektig? Jeg veier knapt 60 kilo på mine 170 cm... Har jeg farlig magefett som jeg må slanke bort eller må jeg få større rumpe? Jeg ble litt sånn.. Paff.. Jeg har jo bestandig vært så slank, og nå må jeg slanke meg? Hvor skal jeg ta kiloene fra?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4591-midjem%C3%A5l-hoftem%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke slank deg.

Prøv å mål omtrent over navelen. Det er der jeg måler.

Jeg er selv 170 cm og veier 60 kg.

Jeg var rett som en strek før jeg begynte å trene styrke, og midja var en del større til tross for 8 kg mindre på kroppen. Så tung styrketrening lønner seg:)

Annonse

Man skal måle seg ca 2.5cm over navelen om du ikke har et smaleste punkt/nautlig liv.

Jeg måler 86 rundt der, så helt klart for mye, men min ratio er 0.77, så under det som sees på som farlig ratio.

http://en.wikipedia.org/wiki/Waist%E2%80%93hip_ratio

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...