Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I programmet jeg følger (RYP) er skråbenk med manuler øvelsen for bryst. Hvordan er denne øvelsen kontra armhevninger? Selv føler jeg armhevninger er mer effektivt, blir hvertfall mer sliten av det, men er redd for å bytte ut en øvelse som kanskje er bedre egnet?

Så.. hva er best, pushups eller skråbenk?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4491-pushups-vs-skr%C3%A5benk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Skråbenk er bare en dårlig blanding av flatbenk og skulderpress.

Skråbenk treffer ikke øvre del av brystet noe særlig bedre enn flatbenk, men nedre del kobles betydelig mer ut.

Framside skulder involves mer, men skuldrene treffer du uansett med arnold press, så jeg er kritisk til sammensetningen av RYP. Bytt til push ups, det er bedre.

http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Skråbenk er bare en dårlig blanding av flatbenk og skulderpress.

Skråbenk treffer ikke øvre del av brystet noe særlig bedre enn flatbenk, men nedre del kobles betydelig mer ut.

Framside skulder involves mer, men skuldrene treffer du uansett med arnold press, så jeg er kritisk til sammensetningen av RYP. Bytt til push ups, det er bedre.

jg er ikke helt enig der, men det tror jg kan være ganske individult:)

I programmet jeg følger (RYP) er skråbenk med manuler øvelsen for bryst. Hvordan er denne øvelsen kontra armhevninger? Selv føler jeg armhevninger er mer effektivt, blir hvertfall mer sliten av det, men er redd for å bytte ut en øvelse som kanskje er bedre egnet?

Så.. hva er best, pushups eller skråbenk?

det kommer helt ann på hva man vil oppnå. skulle jg valgt ville jg valgt pushups

Ifølge EMG-målinger er skråbenk litt oppskrytt :)

finnes helt sikkert bedre øvelser så klart for bryst, men jg syntes benkpress, og skråbenk er de som "bygger" best for mg. Så pleier å å dille litt med flyes både flat og skrå, og peckdec om jg føler for det. mer for definisjones skyld hehe. cabelcross kan også være en fin pumpeøvelse, men i mine øyner bygger lite

Annonse

Grunne til at jeg ville valgt skråbenk istedet for pushups er at jeg føler tung skråbenk tar mer på bryst, skulder og triceps enn pushups som jeg egentlig bare får pump og melkesyre av. Men jeg kan se for meg at personer som ligger mellom 5 og 20 pushups vil få mer ut av pushups enn skråbenk.

Grunne til at jeg ville valgt skråbenk istedet for pushups er at jeg føler tung skråbenk tar mer på bryst, skulder og triceps enn pushups som jeg egentlig bare får pump og melkesyre av. Men jeg kan se for meg at personer som ligger mellom 5 og 20 pushups vil få mer ut av pushups enn skråbenk.

Det går an å legge en vektplate på ryggen for å øke belastningen :)

Så for oss som ikke klarer ordentlige pushups, vil det være "bra nok" å trene på dette, mtp trening av bryst?:)

http://www.eiriksandvik.com/pushups-er-definitivt-bedre-enn-benkpress/

Du kan f. eks. kjøre push ups på knærne eller på en kasse i passende høyde.

Og etter hvert som du blir sterkere så kan du bytte til lavere kasser helt til du klarer vanlige :)

Yes hørt om det og øver for harde livet:p men tenkte mer på om jeg kunne da kutte ut skråbenken m manualer?

På bryst har jeg nå benk, skråbenk, pushups og dips alle på forskjellige dager. Men er det mer effektivt å kun kjøre push ups til man kan ta egen kroppsvekt , og kutte ut skråbenken feks?

Yes hørt om det og øver for harde livet:p men tenkte mer på om jeg kunne da kutte ut skråbenken m manualer?

På bryst har jeg nå benk, skråbenk, pushups og dips alle på forskjellige dager. Men er det mer effektivt å kun kjøre push ups til man kan ta egen kroppsvekt , og kutte ut skråbenken feks?

Jeg ville i hvert fall gjort det :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...