Gå til innhold

omega-3?


eelise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville uansett ikke tenkt på omega-3-tilskuddet som kalorier. For å si det på en annen måte, du trenger ikke å redusere 3g fett et annet sted for å få plass til 3g omega-3 (3g var et eksempel).

Enig, bare tenkte at om 2 kapsler (vanlig dose?) inneholdt eks: 100-200 kcal så måtte man jo lagt det til.. men det inneholder vel ikke så mye? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omega-3 er fett, så ja det inneholder kalorier.

Her finner du muligens svar på spørsmål nummer to:

http://fitnessbloggen.no/omega-3-optimal-dose/

Det er forskjellig fra produkt til produkt. Svaret står på etiketten.

Helt ærlig så fikk ikke jeg så mye ut av den artikkelen, skjønte det ikke -.-

Er omega-3 kapsler bra og ta som tilskudd hver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fokusere så mye på kalorier er nok ikke så lurt, men om det er veldig viktig for deg - en omega 3 tablett er maks 1g. Tar du to om dagen for du i deg omtrent 20kcal. Tror du overlever det fint :)

det overlever jeg ja :D bare leste litt rundt på forumet og husker jeg leste noe sånn som 200kcal :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det overlever jeg ja :D bare leste litt rundt på forumet og husker jeg leste noe sånn som 200kcal :huh:

Det kommer litt an på hvor du får omega-3 fra. Fiskeoljer gir deg gjerne andre fettsyrer på kjøpet, mens omega-3-kapsler ikke inneholder så mye annet enn DHA og EPA. Daglig tar jeg 3 spiseskjeer tran og noen dyre kapsler som jeg kjøpte for lenge siden. Det blir 350 kalorier og 10,4 gram omega-3. Jeg synes ikke det er så mange kalorier tatt i betraktning effekten det har på kroppskomposisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det overlever jeg ja :D bare leste litt rundt på forumet og husker jeg leste noe sånn som 200kcal :huh:

Dersom du drikker/spiser fiskeoljen skal det ikke så mye til å få i seg 2x10g, gitt at du tar to SS. Da er du oppi 180kcal. Tror derimot jeg har ganske rett når det kommer til tablettene :)

Minnes å huske at det på en pakke møllers tran står at det er 10kcal pr. tablett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...