Gå til innhold

Hjelp til å kvitte meg med de 4 siste babykiloene mine....


Viljesterk

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame på 27 år som,har 2 barn på under 2 år. Før jeg fikk unger så var jeg ganske aktiv,trente 4/5 dager i uka.

Nå etter jul så har jeg kommet skikkelig i gang med treninga igjen,jeg trener 5/6 dager i uka,da løper jeg i hovedsak enten intervaller eller langkjøring. Mellom 6 og 9 km. Spinner kanskje en eller to dager.

Og trener styrke en halvtimes tid etter dette.

Trener med pulsklokke,og pleier å ligge på mellom 450-750 kcal pr økt.

Har begrenset kaloriinntaket mitt kraftig etter jul,og har regnet ut at jeg ligger på ca 14/1700 kcal om dagen.

I helgene så har jeg skeiet litt ut å spist litt potegull,drukket brus. Men skal prøve å droppe dette fremover. Og har gått ned 4 kg etter jul,så ser jo at treninga har gitt resultater.

Men reiser til thailand om 17 dager,og skulle så gjerne sett at hvertfall et par kilo til var borte innen den tid,jeg er veldig motivert,har stor treningsglede og ser på treninga som dagens høydepunkt.

Liker å presse meg selv og å ha det litt vondt.

Så nå vil jeg gjerne ha hjelp av dere kunnskapsrike mennesker der ute til å i hovedsak bli kvitt "magefett". Jeg er høy og slank av natur,men har høye krav til meg selv og vil gjerne være litt "ripped" før vi reiser.

Håper noen vil komme med tips ,råd ol?

Har også vurdert å begynne med keratin eller noe form for kosttilskudd om dette kunne ha noe effekt?

Kan også nevne at jeg er 174 cm høy,og veier for tiden 64 kg. Vil gjerne ned til 60 som før jeg fikk barn. Vet at dette ligger veldig lavt på BMI'en,og jeg vipper til undervektig. Men det er jeg absolutt ikke,mitt mål er ikke å bli tynnest mulig. Men å bli markert,og ha en sporty kropp som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser kostholdet ditt ut?:) Hva spiser du?

Er 174,veier 64 kg.

Dette er hva jeg spiser ca

Frokost: 2 Rugsprø med feks cottage cheese,2 kopper kaffe

Trene

Lunsj: Feks en boks tunfisk,youghurt naturelle,rødløk

Middag,kan være hva som helst. Feks laks og grønnsaker. En potet. Kanskje taco en annen dag.

Kvelds: feks Et eple,en håndfull peanøtter med skall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veldig slank hører jeg;) Vil du si at du vektlegger styrketreningen din mye? Eller løper du mest? Skal du ned i vekt må kroppen ha et kaloriunderskudd. Du må spise mindre enn du forbruker. Da jeg regnet ut kaloriene på det du skrev over her ( 1 porsjon på alt) fikk jeg 902 kalorier. Er du sikker på at du spiser 1700 kalorier? :) Jeg ville også prøvd å fått i meg litt mer proteiner. Hvis du ganger kroppsvekten din med 1,5 - 2 får du antall gram proteiner som det vil være fordelaktig for din kropp å få hver dag. Proteiner metter og sørger for at du beholder muskelmasse og mister fett. Derfor er det også viktig at du trener styrke i tillegg til litt kondisjon. Da vil du også få en strammere kropp. Og muskler forbrenner mer fett:) Jeg benytter diett.no til å logge ALT jeg spiser. På den måten greier du å se helt sikkert hvor mange kalorier du får i deg, og da vet du om du har et kaloriunderskudd eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...