Gå til innhold

Veien videre....hjelp?


Anbefalte innlegg

Ok, vet ikke helt hva spm mitt er, men jeg prøver meg.

Har spist lavkarbo siden 12 august og har gått ned 20kg. Jeg er fornøyd, men føler nå at vekten har begynt å stagnere litt. Jeg veier enda 90kg og er 165cm høy så har ende litt igjen. Bodyanalyse og 2 leger, uavhengig av hverandre, har sagt at jeg bør ligge på 73kg, så enda en del igjen.

Jeg trener 2 økter med løping, 2 med svømming, 2 med sykling og 2 med styrke i uka.(Triathlon)

Jeg teller ikke karbohydrater, men holder meg til matprodukter med mindre enn 5% karber.Jeg lager all mat selv, ren og fra bunnen.

Jeg vet det er fy, men har stort sett trent om kvelden og ikke spist etter det. Spiser i 17 tiden og trener i 18 tiden og ikke noe mat etter det. Sånn har det vært hele tiden.(ligger nok en del mentalt i at spiser jeg så sent så går vekten opp)

De første 2.5 mnd trente jeg bare Nordic Walking, men begynte i slutten av oktober med styrke og. For 2 uker siden begynte jeg med triathlon programmet.

Maten er som regel

Frokost: 100g gresk jogurt med 50g hjemmelaget frokostblanding bestående av nøtter og frø.

Lunsj: 300-350g middags rester. Kjøtt, kylling el. fisk med grønnsaker og en saus til.

Middag: Kjøtt, kylling el. fisk med grønnsaker og en saus til.

Mellom: En neve peanøtter eller en atkins bar eller noe lignende.

Kroppen trives med at jeg spiser på denne måten (mer energi, mindre/ikke oppblåst i magen etc.), og hjernen trives veldig god. Det å telle kalorier har vært et mareritt for meg før.

Hvordan kommer jeg meg videre? Hva bør endres i matveien? Er tålmodighet alt jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det med næring etter trening, jeg prøver å få det dytta inn i hjernen.

Det var det da. Jeg har lyst til det, men med hund og jobb så ser jeg ikke plass. Har bare tid til en dag med morgen og kvelds økt, ellers havner styrken med en av de andre grenene. Prøve å gi meg selv 1-2 treningsfrie dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bytte ut en av kardioøktene med styrketrening? Nå er jeg veldig lite inne i triathlon da, men det ser ut som det er veldig mye kardiotrening og litt lite styrke her... Jeg lever på samme vis som deg, men jeg tror jeg spiser litt mer mat enn deg - kanskje du trenger litt mer? Det vil iallfall hjelpe med noe mat etter trening ja, har du noen proteinshakes som du kan bruke da? Ellers er det nok tålmodighet som gjelder ja, du har vært superflink til nå:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke å bytte ut, jeg må ha 2 økter av hver, hver uke. Triahlon er først svømming, så rett på szkling og så rett på løping. Men jeg tenkte jeg skulle prøve å se om jeg fikk inn 3 styrke i uka.

Ellers så har jeg sett litt på hav jeg spiser og tror det er for lite proteiner. Jeg har protein pulver jeg skal begynne å ta. Jeg tenkte å legge meg på ca 200g proteiner om dagen.

Fordelingen vil da bli ca 50% proteiner, 5% karpber og 45% fett fordelt på ca 1600kcal. Tenkte jeg skulle prøve å regne ut og se på hva jeg spiser et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...