Gå til innhold

Skade franskpress


Rastignac

Anbefalte innlegg

I går skulle jeg prøve noe nytt, nemlig å kjøre franskpress med å senke stanga langt ned bak/under hodet (skull crushers). Tankeløs som jeg var kjørte jeg samme vekt som når jeg kjører franskpress vanlig som er med armene strake for så å bøye albuen. Resultatet ble selvsagt at det ble alt for tungt. Prøvde å spenne i mot og få opp ez-stanga, men skuldrene ble "presset ned" i benken og jeg hørte en ekkel "rivelyd" i høyre skulder. Dette var i går og har hatt vondt siden. Er redd for å ha føkket opp skuldrene, revet av noe, noen som har noe tips om hva slags type skade det kan være og om det vil gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si hva det kan være, men har selv fått avrevet labrum skiven (leddpanne; en bruskskive som fester til kanten av leddskålen) i skulderen. Under operasjonen ble det oppdaget avrevet både sene og muskel (delvis på begg)

Jeg tryna ned en trapp, ok tak i rekkverket og armen gikk opp og bak, ut av ledd, brudd på kula og bare herligheten.

Den type skade ser man bare på MR med kontrast. Tok over 2mnd før de tok det. CT viste bare bruddet i kula.

Lykke til, håper det er noe som går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skrekkelig ut. Blir noe av den samme bevegelsen, men jeg håper dette bare var muskulært og ikke noe mer. Klarer å bevege skulderleddet i alle retninger, dog med noe ubehag. Hvor vondt gjorde det? Kunne du rotere skulderleddet etter fallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ikke en gang, armen bare hang der liksom. Dro rett på akutten, de tok røntgen og konstantere at jeg hadde fått den på plass igjen selv. Og så i slynge. Neste dag CT, og da i slynge i 3 uker. Så begynte fysio, uten at jeg klarte å rotere, spesielt ut til siden og opp. Etter null fremgang ble det endelig tatt MR og det ble inn til operasjon. 4 nye uker i slynge, pluss 2 ekstra uker uten utover rotasjon. Etter 6mnd med fysio begynte jeg styrke, og da kom den store fremgangen. Nå har jeg ca 90-95% bevegelighet, snart 1.5 år etter operasjon. (nov 10). Siste 5% er å holde stang på skuldrene, det klarer jeg ikke, siste øver bakover rotasjon går ikke lenger.

Høres ikke ut som det er så ille med deg. Hadde tatt det med ro, om ikke bedre om et par dager, oppsøk en fysioterapeut.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...