Gå til innhold

Smithmaskin & roing - hva er riktig?

Anbefalte innlegg

Angående styrketreningen, smith-maskinen har av og til føltes tyngre enn vanlig, og i dag fikk jeg altså opplyst om at de krokene på toppen ikke var festet. Da jeg prøvde å feste dem ble vekten mye lettere, så jeg tok dem av igjen, selvom det medførte til at jeg nærmest så stjerner under øvelsen. Er det meningen de krokene skal henge på eller ikke?

Og enda en ting.. Roing med bredt grep, jeg er redd jeg ikke gjør den riktig. Merker det ekstremt godt i armene, men ikke noe i ryggen? Jeg sitter med litt bøy i knærne, rett rygg, og prøver å la armene være det eneste jeg beveger. Slipper rolig ut til jeg kjenner en god strekk i ryggen, før jeg tar neste repetisjon. Men er det ikke meningen jeg skal merke det i ryggmusklene?

Ah, er så newbie :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4182-smithmaskin-roing-hva-er-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du mener med smithmaskinen, men jeg vil anbefale at man unngår den i alle samenhenger. Hvis du ikke føler at øvelsen tar godt på ryggen er nok teknikken litt dårlig, Du kan prøve å presse skulderbladene dine så langt ned på ryggen du klarer og dra med albuene langs kroppen og få stangen mot navelen. Start litt lett slik at du føler kontakt med ryggen hele bevegelsen, når man først klarer roing er det en av de beste ryggøvelsene.

Skjønner ikke helt hva du mener med smithmaskinen, men jeg vil anbefale at man unngår den i alle samenhenger. Hvis du ikke føler at øvelsen tar godt på ryggen er nok teknikken litt dårlig, Du kan prøve å presse skulderbladene dine så langt ned på ryggen du klarer og dra med albuene langs kroppen og få stangen mot navelen. Start litt lett slik at du føler kontakt med ryggen hele bevegelsen, når man først klarer roing er det en av de beste ryggøvelsene.
Takk for svar! Må vel bare være tålmodig og øve meg litt mer i teknikk. :p Og ja, jeg skal gå over fra smith til fri neste økt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...