Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for min del har jeg alltid sett på dips kun som en støtteøvelse og har aldri trent det sammenhengende i stor grad. Men nå nylig har jeg blitt mer og mer gira på å øke i dips, da hovedsaklig 1RM med ekstra vekter i belte. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg bør trene for dette, noen som har god erfaring med dette, eller et bra program for dips liggende? Alle innspill taes godt imot ;)

Skrevet

Jobb litt med oppspennet. Få overkroppen tight (skulderbladene sammen etc) og finn ut hvordan du liker å ha armene. Ikke la tilfeldigheter avgjøre hvordan teknikken din er fra uke til uke. Og ikke vær redd for å begrense ROM litt de dagene du ikke føler skulderne er helt topp. Selv syntes jeg det er morsommere å holde det som en tricepsøvelse og heller stoppe før det er godkjente reps.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/superhuman-form-s-7.43/page-7#post-67837

Skrevet

Kan se for meg jeg har litt å hente på teknikken ja. Jeg tar forholdsvis dype dips, siden det er hovedpressøvelsen min de dagene jeg trener det nå. Skulderene mine liker ikke dips med kortere Rom i likhet med at knerna mine ikke liker kvartbøy :p Espen: Du tok jo dips med en del ekstra i belte, hvordan takler kroppen det uke ut og uke inn? hvordan periodiserer du trening med ekstra belastning i dips?

Skrevet

Går fint det, for jeg er litt travel med jobb og dropper ofte trening. Dvs det blir ca 2 økter i uka, og kun en med dips. Merker ikke noe spesielt til innhentingen på dips, i motsetning til JM press og Pjr pullover, de river i stykker triceps en god stund. Ellers holder jeg meg unna vektene hvis noe er føles feil ut i leddene.

Og hvis jeg tar benk blir skulderne dårlige på et par økter så jeg ikke får kjørt dips. Dips alene har jeg derimot ingen problemer med skulderne av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...