Chill Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Hei Newbie i styrkeverdenen, begynte å trene styrke forrige mandag. Skal løpe maraton til høsten, og har da tenkt å bare trene bein en dag i uka, og 2 dager med overkropp og resten med løping. Jeg er usikker på om øvelsene heter det jeg skriver, men jeg satser på at noen forstår hva jeg mener. Mandag: Bein Knebøy Benpress Utfall Rygghev Planke Tirsdag: Kondisjon/løping Onsdag: Overkropp Benkpress Skulder skråbenk Nedtrekk foran Pushdown med tau Biceps med manualer Rygghev Planke Torsdag: Fri Fredag: Kondisjon/løping Lørdag: Overkropp Benkpress Skulder skråbenk Nedtrekk foran Pushdown med tau Biceps med manualer Rygghev Planke Søndag: Fri Siter
nano Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Om målet er en anstendig tid på maraton, trenger du mer enn to kondisjonsøkter i uka. Jeg ville lagt opp til tre kondisjonsøkter og to helkroppsøkter. Når det nærmer seg løpet kan du kutte ned på styrke og prioritere løping. Eksempel på helkroppsprogram kan være - Knebøy - Markløft - Varianter av benkpress - Militærpress/varianer av skulderpress - Chins/nedtrekk - Varianter av roøvelser - Legg til flere øvelser om man har tid og krefter... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.