Gå til innhold

Hva mener dere om dette treningsprogrammet?


MST

Anbefalte innlegg

Driver nå trener med 2 kompiser på sats og vi har satt sammen et treningsprogram. Selv mener jeg kanskje at det kan bli litt mange øvelser på noen muskelgrupper, mens en av dem mener at man må ha MINST 4 øvelser på hver gruppe ( noe jeg mener et tull ) :p Noen som har meninger om dette?

Opplegget ser slik ut: ( kan ikke navnet på alle øvelsene, men prøver å forklare så godt jeg kan )

Mandag:

Skuldre

- Skulderpress 5x5

- Tar en kabel med vanlig håndtak i hånda og løfter hånda rett ut og opp bak ryggen 8x3

- Løfter manualer foran brystet og ned 8x3

- Tar begge kablene og holder hendene i kryss for så å løfte opp med litt krummet rygg 8x3

Tirsdag:

Rygg og ben

- Markløft 5x5

- Chin up 5x3

- Roing med kabel - smalt grep 8x3

- Korsryggapparat hvor man lener seg bakover med vekt 8x3

- Knebøy 5x5

- Lår curl foran og bak 8x3 bak og 5x3 foran hvor jeg holder benet oppe i 5sek etter 5reps

- Benpress - 8x3

- Stående tåhev - Til det stopper opp

Onsdag

Fri

Torsdag:

Biceps og ben

- Stående bicepscurl med z-stang 8x3

- Sittende bicepscurl med manualer 8x3

- Stående bicupscurl med støtte fra en "benk" under overarmen - en arm av gangen - Utmattelse x3

- Knebøy Samme som tirsdag på alle øvelsene her

- Lår curl foran og bak

- Benpress

- Stående tåhev

Fredag:

Bryst og triceps

- Benkpress 5x5

- Skråbenk med manualer 8x3

- Apparat hvor man setter og presser armene sammen 8x3

- Franskpress 8x3

- Trcepscurl(?) hvor jeg holder en kabel 8x3, evt.til utmattelse

- Tricepscurl(?) i kabel med rett stang 8x3, evt. til utmattelse

Hvordan ser dette ut? Noen øvelser jeg burde bytte ut? Evt. forandre på antall reps/sett? Vurderer å gå fra 5x5 til 8x3 på baseøvelsene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du oppsummerer det ganske bra selv jeg, minst 4 øvelser er bare tull ja :)

Det er HVA man gjør for en muskelgruppe, ikke hvor mange forskjellige måter man gjør det på. Less is more. Ser du har det viktige på plass, Benk, Mark, Press og Bøy 5x5. Så sånn sett er det jo ok, men mener det er for mye alikevell. Er dere flere i lag blir dere å trene i timesvis. Bare å tenke 3 stk på 5x5 i mark med forskjellige vekter er jo en god time halvannen i logistikk :p

jeg ville droppa i allefall:

- Tar en kabel med vanlig håndtak i hånda og løfter hånda rett ut og opp bak ryggen 8x3

- Tar begge kablene og holder hendene i kryss for så å løfte opp med litt krummet rygg 8x3

- Korsryggapparat hvor man lener seg bakover med vekt 8x3

-Leg curl forran, (bein spark)

- Stående tåhev - Til det stopper opp (trenes det utholdenhet eller?)

- Tricepscurl(?) i kabel med rett stang 8x3, evt. til utmattelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han mener han hadde lest en artikkel her på fitnessbloggen hvor de hevdet at man måtte ha 4 øvelser for hver muskelgruppe, men jeg har enda ikke sett den artikkelen :p

Holder det med to øvelser til skuldre på mandagen? evt. andre øvelser jeg burde legge ved?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han mener han hadde lest en artikkel her på fitnessbloggen hvor de hevdet at man måtte ha 4 øvelser for hver muskelgruppe, men jeg har enda ikke sett den artikkelen :p

Holder det med to øvelser til skuldre på mandagen? evt. andre øvelser jeg burde legge ved?

Om du kjører 5x5 på militærpress/strict press så har du gitt skuldrene dine MER en nok juling. Jeg ville kjørt facepulls i tilegg for god skulderhelse. Om du derimot er veldig opptatt av det estetiske kan du legge til noen småøvelser.

5x5 er svintungt for skuldrene, jeg går utifra at du driver å har en plan for linær progresjon som gjør at det blir fort failiures før du aner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...