Gå til innhold

Artikler om jenter og styrketrening


LarsLars

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare først understreke at jeg digger fitnessbloggen og er en jevn leser. Som mann er stoffet her perfekt!

Men desverre ser noe av stoffet her ut til å ha en paradoksal virkning på jenter jeg kjenner som (etter min anbefaling) leser bloggen for å lære mer om styrketrening. Etter å ha brukt laaang tid på å overbevise dem om at styrketrening ikke får dem til å se ut som en mann, hører jeg plutselig at jeg tar feil, for det står jo på fitnessbloggen! Eksmpelvis er denne artikkelen skrevet for å motbevise myten.

Alle jentene i artikkelen er enten;

1. I gang med trening

2. På scenen

Og har derfor mer markerte muskler enn man har til vanlig, og mindre kroppsfett. Det nytter derimot ikke å forklare til en jente med null peiling på trening eller kroppsbygging at en fitnessutøver er på nøye diett før konkurransen, og pumper seg opp før hun skal på scenen. Jentene som vet dette, er ikke jentene som trenger å bli overbevist om å trene styrke.

Jeg tror "jente-artiklene" hadde slått mye bedre ann hos flere jenter dersom det ble vist bilder av hvordan jenter som trener styrke ser ut til daglig, f eks i bikini på stranda, eller i situasjoner der hun ikke flekser muskler.

Det er nå hvertfall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig så enig...

Og ser ikke helt greia med linken til Kristine Weber. For selv om hun er en klok og vakker dame, så er det jo ikke til å komme bort fra athun har ekstremt lav fettprosent året rundt. Hun kan gjenta og bli hyllet en million ganger for å være et sunt og ikke-sykelig forbilde, men bilder viser jo faktisk noe annet (at hun faktisk er skrapa for fett, sier ikke hun er "syk" av den grunn.)

Dette gjelder forøvrig en haug med bloggere. "SE HVILKE SUPERDUPER SUNN OG FRISK MATMONS JEG ER :D Jeg spiser massevis av tunfisk med et LASS med spinat, og en heeel boks kesam med stevia og blåbær til dessert! :D "

Slike rippa kropper er for ekstreme for jenter flest, og motiverer ikke til styrketrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk på det samme da jeg leste artikkelen, hvis målet med den var å overbevise jenter om at styrketrening gjør at du får en flott og feminin kropp så sa bildene og teksten litt mot hverandre. Det ene er den lave fettprosenten, det andre er at noen jenter rett og slett ikke vil ha en så synlig sixpack, biceps osv. Hvofor ble ikke slike bilder brukt?:

http://www.google.no/search?q=what+girls+think+happens+when+they+lift+weights&oe=UTF-8&hl=en&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=fQwrT4iiLKjS4QTKm7n9DQ&biw=1024&bih=672&sei=gAwrT6brEfSQ4gTYhZieDg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dette som er poenget i denne tråden men... JEG skjønner ikke de som IKKE blir motivert til styrketrening, av å se bilder av jenter med litt muskler ,eller selveste Kristine Weber.. Jeg trodde denne "catwalk" trenden var over og ut for de fleste??:eek:

Synes å huske, at det var snakk om flere og flere som ville stille i BF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med catwalktrenden? Jeg tenker at mange jenter vil være den best mulige versjonen sv seg selv. De som vil stille i BF er nok ikke målgruppen til denne artikkelen, alle som ønsker det trenger jo ikke ovebevisning om at styrketrening er bra men heller de som tror at zumba er den beste treningen som fins for jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Kristine Weber motiverer "sånne som oss". Grensene for hvor mye muskler man synes er fint flyttes etterhvert som man blir mer muskeløs og inni gamet selv. Jeg tror ikke "den vanlige gruppetimejenta" blir motivert av skrapa fitnessdamer med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Kristine Weber motiverer "sånne som oss". Grensene for hvor mye muskler man synes er fint flyttes etterhvert som man blir mer muskeløs og inni gamet selv. Jeg tror ikke "den vanlige gruppetimejenta" blir motivert av skrapa fitnessdamer med det første.

Ja hvis jeg tar meg selv som eksempel, så var ikke jeg noe interessert i muskler etc for ett år tilbake.

Den interessen har bare kommet gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange jenter ( som ikke satser på BF) er opptatt av å få en " bombshell" figur. Enig i at catwalkooken er på vei ut, eller ihvertfall med de jenter som faktisk trener. Hvorfor la de ikke ut bilder av victorias secret modeller, jeg vet de er tynne og hele pakken men de er jo definisjonen på kvinneidealet innenfor moteindustrien og de har faktisk sagt at de driver med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dette som er poenget i denne tråden men... JEG skjønner ikke de som IKKE blir motivert til styrketrening, av å se bilder av jenter med litt muskler ,eller selveste Kristine Weber.. Jeg trodde denne "catwalk" trenden var over og ut for de fleste??:eek:

Synes å huske, at det var snakk om flere og flere som ville stille i BF...

Dette er litt skivebom egentlig, her legger du det frem som om det enten er snakk om sykelige tynne catwalkmodeller, eller jenter med "litt"(I mange jenters mening, for mye) muskler.Jeg tør påstå at mange jenters skjønnhetsideal innebærer en del mer fett på kroppen enn begge gruppene, litt mer FHM-jente med timeglassfigur, flott holdning og smal midje.

Fitnessbloggen kunna ha dratt nytte av å publisere bilder av jenter med litt mer fett på kroppen altså, for å dra inn jentene som ikke har noen ambisjoner om BF. Den nye rumpeartiklen er litt mer i gata i forhold til hva jeg sikter til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt skivebom egentlig, her legger du det frem som om det enten er snakk om sykelige tynne catwalkmodeller, eller jenter med "litt"(I mange jenters mening, for mye) muskler.Jeg tør påstå at mange jenters skjønnhetsideal innebærer en del mer fett på kroppen enn begge gruppene, litt mer FHM-jente med timeglassfigur, flott holdning og smal midje.

Fitnessbloggen kunna ha dratt nytte av å publisere bilder av jenter med litt mer fett på kroppen altså, for å dra inn jentene som ikke har noen ambisjoner om BF. Den nye rumpeartiklen er litt mer i gata i forhold til hva jeg sikter til ;)

Bare å slenge inn forslag HER om noen har forslag til artikler, hva slags bilder som bør brukes osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...