Gå til innhold

En jomfru I nød, treningsnød!!!!


Mokkakvinnen

Anbefalte innlegg

h( ((Altså...det florerer av treningstips der ute, skulle man spurt 50 kompetente personer og gitt dem samme målsetning for hva man vil oppnå, ville man vel fått 50 forskjellig program, med noen av de samme elementene. Før jeg stiller mine spørsmål, skal jeg fortelle litt om meg selv ifht trening( leser often her: det er vanskelig å si for du sier ikke mye om deg selv)

1.70, 68 kg ( gått ned 8 kg på ett år. Vektnedgang har ikke vært målsetning, det bare flute med på kjøpet) alltid Trent masse styrke. Med alltid, mener jeg særiøs styrke trening I 1,5 år, men har vel kukarundt en del år før det. Fokusert på kondis litt det siste året fordi jeg skal løpe sentrumsløpet I år. Jeg sverger til.frivekter, og jeg løfter TUNGT. Dog løfter jeg ikke tøffe-seg-tungt ( man har egentlig litt FOR MYE vekt på, som først til at man slenger rundt på alt som ikke skal slenges rundt på, bare for å få løfter vekten opp) Jeg har og vil også ha alle base øvelser I programmet mitt, selvom eg skyr knebøy som pesten. Kjører boksbøy nå for å terpe teknikk. For å få en liten ide om kropssamensetning, se loggen min: Push it to the limit...er sLank, har en god posjon muskler, men er vel det.folk kaller tynnfeit. Kjører også ikke lineær periodisering.SÅ kommer spørsmålene:

Min målsetning: bygge muskler( en flott V rygg, markerte armer, en ENDA MER killer ass og bein)

Mitt treningutgangspunkt: meget godt

- Vi har 2,3,4,5 splitt, helkropp, trening 1,2,3,4,5,6 ganger I uka, noen sier hver muskelgruppe bør trenes.2 ganger,Andre sier 1 og noen 3. JEG ønsker å trene minst 4 ganger I uken, hva slavs type program bør.jeg basere meg på. Husk mål: muskelvekst.

- Så ønsker jeg I programmet å ha alle baseøvelser, hva mer kan jeg suplere med? Og kan noen komme medforslag til oppsett?

Ja, det var vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan folk legger opp progresjonen på tung dagen (lav rep) og lett dagen (høy rep), vil variere på hvem du spør. Spør du 10 personer, vil du nok få 8 eller fler forskjellige svar. Det beste er å finne din måte å gjøre det på, innen de gitte retningslinjene. For det viktigste er jo å få en eller annen form for kontinuerlig progresjon, enten i form av flere rep, sett eller vekt.

Så følgende er måten jeg ville ha gjort det på.

Tung dagene: startet på en vekt jeg klarte ca 3x3 og jobbet meg opp til 5x5 på denne vekten, før jeg økte.

Lett dagen: starte på en vekt jeg klarte minimums sett og reps antall og jobbe meg opp til maksimum sett og reps antall, før økning av vekt.

På hver lett dag er første øvelse en såkalt speed treningsøvelse, og skal trenes som 6 sett a 3 rep, korte hvilepauser ca 30 sek, på ca 75% av vekten trent med på tung dagen.

Eks. knebøy 100kg tung dagen = 75kg lett dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...