Gå til innhold

Vondt i brystbeinet (etter benkpress?)


smurfine78

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid slitt med vondter som kommer og går i området bryst/øvre del av rygg og nakke. Trener forholdsvis tung styrketrening 3 dager i uka men starter alltid rolig og bygger meg opp gradvis. Men hver gang jeg begynner å komme til et punkt det begynner å bli tungt får jeg vondt i en eller annen form. Har vært ørten ganger ut og inn hos naprapat og kiropraktor de siste årene. Som regel går det da over  innen 4-5 uker. 

Nå er det i gang igjen. Startet da jeg sleit med å jogge, gjorde kjempevondt i brystet å bli andpusten, så tok det rolig. Klarte ikke å løfte vekter, fikk en ilende smerte i brystet. (har hatt slike smerter før og er ikke type hjerteinfarkt smerter).

Så fikk jeg vondt mellom skulderbladene i tillegg. Går til fysio og kiropraktor som mente det var en låsning i ribbeina. De har knekt opp en del og gitt meg ryggøvelser med strikk.

Fikk på toppen en kink i ryggen, men ryggen er så godt som bra nå, men fremdeles vondt i bryst. Sitter langt oppe helt inntil brystbeinet og er ømt å ta på det nå. (ømheten har kommet og gått litt). Er også litt hovent. Ribbeina stikker liksom litt mer ut. 

Ved visse bevegelser hugger det til, klarer ikke benkpress feks. Andre muskelgrupper går fint å trene. 

Har tatt MR igår men noen som har erfaringer med dette? Kiropraktor mener det kan ha blitt utløst under benkpress? 

Er så redd for noe alvorlige greier. Har dog ingen andre symptomer. 

Kan det være en strekk? Eller kostokondritt /tietze-syndrom? Det er vel ganske sjeldent? 

Er så lei av at disse plagene alltid kommer tilbake med jevne mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...