Gå til innhold

smurfine78

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om smurfine78

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har i flere år slitt med tilbakevendende muskel/skjelettsmerter, da spesielt i forbindelse med at vektene jeg løfter begynner å bli tunge. I perioder har jeg måttet ta en pause for så å fortsette. Dette har kun skjedd ved vektløfting. November ifjor skjedde det igjen. Fikk kjempevondt i høyre bryst, og jeg begynte utredning i helsevesenet for å se om det var en annen underliggende årsak. Har vært hos kiropraktor, fysioterapeut, fastlege, tatt ct og mr, revmatolog, men ingen spesifikke funn. De fant kun mulig artritt, men det kunne gå over. Trente ikke fra november til mars og da gikk sme
  2. Har i alle år slitt med å gå ned i vekt til det nivået jeg ønsket. Ikke mange kilo det var snakk om men de satt som limt, uansett. Så startet jeg på noe som heter flexikost, et kosthold som baserer seg på riktige makroer (norske kostholdsråd) i alle måltider. Mener det er ca 50% karbohydrater, 20% fett og 30% protein. Jeg følte jeg endelig kunne spise meg god og mett til alle måltider og vekta gikk ned (selvom jeg spiste mer enn før). Har nå gått på det i 3,5 år ca. men kjenner jeg er litt lei av å alltid måtte tilpasse alle måltider. Spiser stort sett mer eller mindre det samme til frok
  3. Har i lengre tid slitt med vondter som kommer og går i området bryst/øvre del av rygg og nakke. Trener forholdsvis tung styrketrening 3 dager i uka men starter alltid rolig og bygger meg opp gradvis. Men hver gang jeg begynner å komme til et punkt det begynner å bli tungt får jeg vondt i en eller annen form. Har vært ørten ganger ut og inn hos naprapat og kiropraktor de siste årene. Som regel går det da over innen 4-5 uker. Nå er det i gang igjen. Startet da jeg sleit med å jogge, gjorde kjempevondt i brystet å bli andpusten, så tok det rolig. Klarte ikke å løfte vekter, fikk en ilende
  4. Har fulgt flexikost sitt kostholdsopplegg siden oktober og er kjempefornøyd. Siden jeg kun hadde et par kilo for mye (er 168 cm og veide 60 kilo, veier nå 57-58) var målet å gå ned disse + endre kroppssammensetningen slik at jeg fikk mindre fett og mer muskelmasse. Har ligget på 1500 kcal daglig, dvs. 500 kcal i underskudd og har nå gått ned kiloene for lengst. Nå er målet kun å gjøre om fettet (primært mage og rompe/lår) til muskler. Læreboka sier at man da må ned i vekt først (forbrenne fettet) for så å ligge i kalorioverskudd og bygge muskler. Jeg trener styrke 3 ganger i uka og 1 spi
  5. Jente på 40, trent i mange år, mest kondisjon de siste årene, men trent mye styrke tidligere. Er 168 cm høy og veier ca 60 kilo, Er ekstremt tynn på overkroppen, men har mer enn nok fett å ta av på mage/rompe/lår og dette vil jeg ha bort. Veide mer tidligere (68 kilo) og har alltid slitt med å gå ned i vekt grunnet lavt stoffskifte, men det ble enklere når jeg begynte å spise mindre brød/ris, pasta og poteter. Målet er å bli kvitt fettet og få mer markerte muskler Mannen har begynt å trene styrke igjen etter mange års opphold og fant et program som heter Stron
  6. Jeg bare forstår ikke at det er mulig? Hvordan kan dette gå an? Npr man blir mindre er det naturlig at vekta går ned
  7. Etter sommeren gikk jeg opp 4 kilo på få uker. Var litt sløv på trening og kosthold i sommer så tok meg selv i nakken igjen i starten av august. Begynte å logge alle kalorier og har trent 4 ganger i uka siden. Kaloriinntaket mitt har vært veldig lavt, såpass lavt at jeg burde ha gått ned noen kilo til nå. Hadde samme runden som dette for noen år siden og klarte fint å gå ned i vekt da. Men nå er det bom stopp. Vekta rikker seg ikke. Har tatt mål av midje, hofter etc og jeg ser en fremgang der, men altså ikke på vekta. Jeg henger meg ikke opp i vekta forsåvidt, det viktigste er at jeg blir smal
  8. Takk for svar Da prøver jeg å jobbe meg litt og litt oppover igjen, og om venta øker litt så har jeg likevel et bedre utgangspunkt for å begynne på'n igjen med å gå ned den siste kiloen etterhvert
  9. Uansett så har jeg aldri ment å skrive at jeg ønsker å ligge videre på 1200 kcal. Jeg spurte hvordan jeg kan komme meg opp på 1700 kcal. Og videre spurte jeg om det fungerer slik at når jeg har kommet meg opp på 1700, om jeg da kan gå ned til 1200 igjen for en liten periode og gå ned den siste kiloen, og så øke igjen til 1700 og bli værende der. Det er jo ikke snakk om å ødelegge kroppen sin her, dette med 1200 kcal har hele tiden vært planen å kun gjøre i en periode fram til vekta var nådd. Jeg har aldri greid dette tidligere med masse trening og et kaloriinntak på 1700, så derfor måtte j
  10. Da leste du ikke innlegget over ordentlig. Hun spurte om jeg var sikker på at jeg lå på 1200 og jeg svarte ja. Jeg skrev da aldri at jeg ønsker å ligge på 1200.
  11. Ja 100% sikker. Fører kostdagbok og spiser samme frokost, lunsj og kveldsmat hver dag.
  12. Målet mitt er egentlig 1 kilo til ned, men den lar vente på seg. Som sagt står jeg på 1200 kcal og går verken opp eller ned. Hvis jeg øker gradvis øker inntaket nå til jeg f..eks kan ligge stabilt på 1700 kcal, da kan jeg vel kjøre på igjen med 1200 kcal og lettere få ned den siste kiloen? og så gradvis øke igjen til 1700? Kan man holde på slik?
  13. Begynte å spise 1200 kcal daglig i mai for å gå ned i vekt. Tidligere lå jeg på 16-1700 kcal og vekta sto stille på 65. Nå har jeg gått ned 0,5 kilo i uka og stagnert på mellom 58 og 59 kilo. Jeg er fornøyd med vekta nå og håper å kunne øke kaloriinntaket igjen slik at jeg kan spise 16-1700 igjen med tida og samtidig holde nåværende vekt. Lå på dette for mange år siden da jeg veide 58 kilo så det er kanskje mulig, men hvordan? Akkurat nå er 1200 kcal det jeg trenger for å holde vekta, går ikke lenger ned i vekt på det. Trener forøvrig 3 ganger i uka og har også lavt stoffskifte (regulert), der
  14. Takk for svar. Da skal jeg få lagt inn en ren styrkeøkt i uka med fokus på store muskelgrupper. Tenkte å kjøre følgende muskelgrupper: - Knebøy m/kettle bells - Markløft m/kettle bells -Utfall m/kettle bells -Benkpress - Kettlebell swing -Situps - Bicepscurl - Triceps /(vet ikke hva øvelsen heter, men den der du løfter 1 kettle bell bak hodet opp og ned) Evt. rygg Høres det greit ut, eller burde jeg droppe noen her? Er litt usikker på alle muskelgruppene kettlebell swingen egentlig tar på? Trenger også noen tips til hvordan jeg nå skal komme meg over på vedlikeholdsvekt ute
×
×
  • Opprett ny...