Gå til innhold

Noe høy puls under jogging


rablane

Anbefalte innlegg

Etter å ha sotte på ræva i x antall år begynte eg endelig å trene i midten av August. Ser mye forbedring i kondis, puls og vekt. Har gradvis jobba meg oppover til jogging over tid. I dag prøvde eg å teste kor mye eg klare ved å jogge rolig i 6.6km fart i 3-7 minutt før eg roa det ned med å gå i 6km fart i 2-5 minutt.. Under jogging kom pulsen opp i 170bpm mens under gåing e den i 150bpm gjennomsnitt på 160bpm sier Samsung Watch. Trene 45 minutter omtrent hver dag og i dag sier klokka mi at eg va i sone 4 i 56% av tiden, sone 5 i 22.2% av tiden og sone 3 20% av tiden. Etter alt eg har lest så menes det på at man skal helst trene I sone 3 og under.

Følte meg i kjempe form etter eg va ferdig. Jogga 25min av de 45min eg trente og følte at eg kunne jogget mer. Så e spørsmålet mitt; e det farlig for meg å trene I de sonene, la oss i 3-4 dager i uka eller blir eg etter vært og "trene ned" pulsen min etterkvært som kroppen blir vant med det? For kroppen følte seg bra og skal eg holde meg i sone 3 og under så blir det gå fart. 

Eg trene for å gå ned i vekt og kunne springe etter tantebarn uten å daue. E en kvinne på 30 år og 84.2kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...