Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde markløft igjen idag.. prøvde meg på 5x5 @ 130... gikk ikke helt som forventet men, sliter med grepet på høyre hånda etterhvert, glipper stanga.. tror det er en blanding mellom svette hender og det ødelagt håndleddet mitt.. åssen er det og bruke reimer på så lav vekt?

Fortsetter under...

Prøvde markløft igjen idag.. prøvde meg på 5x5 @ 130... gikk ikke helt som forventet men, sliter med grepet på høyre hånda etterhvert, glipper stanga.. tror det er en blanding mellom svette hender og det ødelagt håndleddet mitt.. åssen er det og bruke reimer på så lav vekt?

Bruker du låsegrep? Magnesium/kalk hjelper også.

Hvis du holder hendene motsatt vei er det låsegrep ja, så da har du ikke noe å hente der. Hvis grepet bare er så vidt for dårlig så vil det hjelpe med kalk. Ta deg en tur i klatreavdelingen på XXL så finner du kalk til 30 kroner eller noe sånn.

Annonse

Hehe det har jeg også blitt et par ganger på de tyngste settene.

"The bad news is that deadlifts are without a doubt one of the most painful and discomforting exercises you will ever come across. When performed properly, the deadlift will leave you lightheaded, nauseous, gasping for air and will temporarily have you wishing that you hadn’t come to the gym in the first place. But if it’s serious results that you’re after, this is the price you must pay."

Når skal man egentlig ta ut\inn pust på markløft?

Dra inn luft og spenn lats før du går ned for å ta tak i stanga. Da holdet du bedre trykket. Pust ut på toppen og dra inn ny luft før du setter stanga ned igjen. Om du tar tak i stanga før du trekker inn luft vil ikke dette ha helt den samme effekten. Du får ikke inn like mye, og trykket blir dårligere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...