Gå til innhold

Trenger tips innen tilskudd


TAH

Anbefalte innlegg

Etter en laaang periode uten noe spesielt treningsaktivitet er jeg nå i gang igjen med treningen.
Gått ned ca 10kg siste året med moderat trening, noen som har ført til at treningsgleden og mengden har økt. Har da også kommet mer i form.
 
Har derfor noen spørsmål ang produkter.
Jeg spiser et variert kosthold og tar omega3 og d-vitamin daglig.
 
Da jeg tidligere (flere år siden) trente hardt hadde jeg noe protein og kreatin som tilskudd.
Vurderer å ta dette opp igjen da treningen og mengden har økt siste året.
Men ønsker ikke å risikere å gå opp noe i fettprosent. Har passert (godt og vel) 30år og legger på meg bare jeg ser en sjokolade.
Synes det er vanskelig å finne gode råd rundt dette på nett da det er en jungel når det kommer til kosttilskudd. Derav denne tråden.
 
1)Trenger noen tips på protein jeg kan ha som tilskudd når jeg trener hardt, da gjerne uten for mye kalorier.
2) Kreatin hadde fin effekt på meg, så ønsker da gjerne tips om produkt av dette, gjerne i kapsel/pille form for enkelhetens skyld.
3) Vurderer BCAA tilskudd om dette vill kunne hjelpe.
 
Da gjerne også med tips om når disse produktene bør inntas. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei, de beste supplementene for deg som trener hard styrke er

Kreatine monohydrat, 3-5 gram hver dag. Velg en som blander seg bra med vann, jeg liker optimum micronized creatine, musclepharma creatine fra tights. Eller vist du vil ha en billig, bodyfuel kreatine fra tights.

proteinpulver: vist du ikke får i deg nok proteiner med det du spiser til vanlig. Anbefaler Optimum gold standard Whey, denne er billig og er bra kvalitet

bcaa: dette kan du ta vist du er på diet og ikke får i deg nok protein. Dette vil da hjelpe med å holde på muskelmasse og hjelpe med recovery. Trenger ikke dette vist du spiser nok proteiner fra før! Anbefaler sciviation xtend BCAA fra tights.no!

pre workout: veldig bra vist du vil ha ekstra boost og bra pump. Kan hjelpe med både styrke og hvor mye du orker å løfte. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...